torsdag 1 september 2011

Leksands IF!

När Tommy Salo tog över som sportchef i Leksand så spottades det i nävarna och nu skulle det minsann bli ordning på torpet med all skit. Det skulle inte köpas ut några kontrakt utan de spelare som inte var önskvärda i laget säsongen 2011/12 skulle minsann få följa laget bäst dom ville. Därför blir jag rätt så sur när jag läser att Leksand köpt ut Jean-Luc Grand-Pierre från sitt kontrakt. Det är konstigt att det först grinas över att det inte finns pengar för att det sen helt plötsligt finns kapital. Detta förändrar inte min syn på laget när det gäller den sportsliga biten, men det är förbannat synd att hockeyn tyvärr kommer i andra hand i Leksand nu för tiden.

Spelaren jag tycker till om i dag är Kenny Källström och det är en spelare som jag personligen tycker levt på lånad tid länge i Leksand. Hade jag fått välja så hade vem som helst av Grand-Pierre, Erkgärds eller Moe varit kvar och den som fått lämna skutan hade varit Kenny Källström. Född den 31/7-89 och där moderklubben heter Avesta kommer han i alla fall från Dalarna och det är väl i princip det enda positiva. Anledningen till att jag inte gillar Kenny som spelare är att det känns osäkert i egen zon när han är inne på isen och det funkar inte offensivt heller. På 49 matcher förra säsongen blev det 17 poäng fördelade på 6 mål och 11 assist. Det är nu upp till Kenny Källström att bevisa för mig att jag har fel i det jag precis skrivit.

Till sist sänder jag en tanke till Wade Belaks familj som idag nåddes av beskedet att Wade tagit sitt eget liv. Det är den tredje NHL-spelaren som dör efter att förra säsongen spelats klart och det andra där det rör sig om självmord. Förbannat trist är det.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar