tisdag 13 september 2011

Hösten närmar sig!

 För en del människor är hösten det bästa som finns när löven ändrar färg, luften blir bättre att andas osv osv osv. Själv är jag skeptisk till denna årstid. Bara regn och skit och fan och hans moster. Dessutom börjar det bli så pass mörkt om kvällarna så jag är tvungen att förlägga mina löpturer runt vägarna i byn och att springa på asfalt är inte det skönaste precis. Det är förhoppningsvis bara en vanesak och när snön lagt sig så blir det ett bättre underlag att springa på.

På lördag startar hockeyallsvenskan och från Hedemora kommer dagens spelare jag synar lite närmare. Martin Janolhs föddes den 4 maj 1991 och gör sin tredje säsong i Leksands allsvenska hockeylag. Förra säsongen spelade Martin 64 tävlingsmatcher för fyra olika lag. Dels så spelade han allsvenskan och J20 superelit med Leksand. Dels så var han utlånad till både Arboga och Kungälv. Med tanke på den trupp som Leksand förfogar över just nu så är min farhåga att Martin är en av de spelare som får flytta på sig och kanske bli utlånad när alla är skadefria. Lite synd med tanke på att vi i Martin Janolhs har en bra tekare och en spelare som alltid gör sitt yttersta i varje byte.
Gav mig på att lyssna på Bon Iver idag och deras självbetitlade platta från 2011. Så här i efterhand så kanske jag inte skulle ha gjort det. Jag har läst nästan bara positivt om detta band, men efter att ha hört deras senaste platta en gång så är känslan att en gång får räcka. Musik som bara förmedlar ljud i mina öron går bort och detta är för det mesta bara en enda lång period av ångestframkallande ljud. Jag kommer ihåg en gång när vi bodde i Pärlby och jag satt i vardagsrummet och lyssnade på en platta med Wildhearts. Hunden tyckte det var så dåligt så hon gick ut och jag tror garanterat hon hade gjort samma sak i kväll om hon varit med vid datorn. Betyget på plattan Bon Iver stannar på 3,20 och det är det sämsta betyfet hittills på plattor släppta i år.

Bästa Låt:
3p Hinnom, TX
2p Calgary
1p Towers


Tidigare Recensioner:
Bad Habit- Atmosphere (4,84)
Benedictum- Dominion (5,38)
Bloodbound- Unholy Cross (5,54)
Bullet- Highway Pirates (4,90)
Burzum- Fallen (5,28)
Amaranthe- S/T (5,25)
Cavalera Conspiracy- Blunt Force Trauma (6,00)
Agnostic Front- My Life My Way (4,69)
Avantasia- The Flying Opera (Live) (4,94)
Axenstar- Aftermath (5,80)
Children Of Bodom- Relentless Reckless Forever (5,11)
Arch Enemy- Khaos Legions (5,21)
Alestorm- Back Through Time (4,63)
Black'n Blue- Hell Yeah (4,76)
Anvil- Juggernaut Of Justice (5,66)
Crowbar- Sever The Wicked Hand (4,66)
Danger Avenue- Long Overdue (4,25)
Deicide- To Hell With God (4,60)
Destruction- Day Of Reckoning (5,00)
Autopsy- Macabre Eternal (4,16)
Black Stone Cherry- Between The Devil & The Deep Blue Sea (5,26)

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar