lördag 10 september 2011

Dur och moll!

Livet är väldigt orättvist ibland. Fansen till HV71 har en period i livet just nu som är fruktansvärd. All heder dock till Jönköpingsborna och HV71-supportrarna som gjort hyllningen till Stefan Liv så fruktansvärt vacker och värdig. Stefan Liv kommer att finnas kvar för alltid i era hjärtan och han är värd precis just den platsen.

Här hemma i Dalarna gläds vi åt att Dalarna nått final i TV-pucken och Leksand har skrivit tvåårskontrakt med Johan Ryno. Värvningen av Ryno har det viskats om länge nu och den blev klar under fredagen och jag kan säga att jag är skitnöjd med detta. Så som Ryno dominerade en match uppe i Leksand förra säsongen har jag nog aldrig upplevt tidigare. Han var fantastiskt bra.

Dagens spelare jag synar är ett annat av veckans nyförvärv. Nummer 14 har Mark Hurtubise fått sig tilldelat och han kommer närmast från spel i Almtuna. Kontraktet är ett så kallat try-out och det sträcker sig över en månad där Mark ska försöka spela sig till en plats i laget. Hurtubise föddes den 9 juni 1984 i Montreal, Kanada och det enda jag egentligen kommer ihåg från förra säsongens matcher mot Almtuna är att han är en duktig tekare. Ser man till just den speldetaljen så är det oerhört viktigt att då kanske vinna en tekning kommande säsong. Förra säsongen var usel tekningsmässigt. 37 poäng (11mål+26assist) blev det förra säsongen och det är inte så illa pinkat.

Välkommen till Leksand Mark och lycka till.
Sju dagar kvar till premiären.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar