tisdag 20 september 2011

Höst!

I dag var det dags att städa bort sommaren från vår gård. Ungarnas pool sköljdes ur och las undan, ett bord samt fyra stolar som stått på uteplatsen fick ställa sig i förrådet och hammocken monterades ner. Det enda som står kvar på baksidan nu är ungarnas studsmatta och den får stå några dagar till innan även den ska vinterförvaras. Kylan har inte kommit ännu i alla fall och det är skönt. Kölden kan Sverige exportera till andra länder tycker jag.

Tanken idag var att jag skulle recensera plattan "2" med Black Country Communion, men jag har inte hunnit lyssna på den så jag skjuter på recensionen en vecka. I stället kan jag skriva några rader om Johan Ryno som är Leksands senaste nyförvärv och den sista spelaren jag ska avhandla inför säsongen 2011/12. Ryno är född den 5 juni 1986 och han spåddes en lysande framtid och han blev draftad av Detroit Red Wings 2005. Han åkte också över för att pröva lyckan, men det blev inget spel i Red Wings utan i stället spelade Johan 12 matcher för Grand Rapids Griffins i AHL där han producerade 7 poäng uppdelat på 3 mål och 4 assist. Det positiva med Ryno är att han kommer från sin bästa säsong poängmässigt när han förra säsongen gjorde 46 poäng (18+28) på 50 matcher för Oskarshamn. Jag har skrivit om det tidigare att jag har aldrig sett en spelare totaldominera isen i Tegera Arena som Johan Ryno gjorde i en match förra säsongen där Oskarshamn vann med 5-3. Ser man till matchen mot Rögle i lördags så började det hela med att Johan höll på att göra självmål när han krockade med Alen Bibic framför eget mål. I stället blev det en assist på Raffls avgörande mål i förlängningen.
I morgon är det hemmapremiär och gud fader själv spelar.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar