fredag 2 september 2011

Långväga gäster!

Sverige förlorade i EM-kvalet mot ett Ungern som enligt media skulle ha ett försvar i division 5 klass. Frågan är då vad Sverige hade för det jag såg var banne mig inte bra. Andreas Granqvists insats på Ungerns 2-1 mål var bland det sämsta jag sett på en fotbollsplan och där kan vi verkligen prata division 5 klass. Leksand spelar just nu träningsmatch mot Sparta Sarpsborg i Lillehammer och leder efter två perioder med 5-1. Samtidigt så sitter jag och roar gäster från Ängelholm, Eskilstuna och Sunnansjö med en liten tävling där de medverkande ska känna igen de artister som var placerade som nummer 100 på de 26 årslistor Kaj Kindvall presenterade mellan 1985-2010 på sin Trackslista i radions P3.

Dagens fundering kring Leksands IF handlar om Patrik Norén och här pratar vi om Leksands framtid. En återkomst till Elitserien är nog dock nödvändig om laget ska få behålla spelare som Patrik Norén. Patrik är född den 1/12-92 och moderklubb är Säters IF. Storleksmässigt är Norén bland de mindre spelarna på Leksands backsida, men han lyckas ändå på något vis lösa de flesta situationer i alla fall på ett lugnt och säkert sätt. Där Bibic är lite valpig spelar i stället Patrik med en helt annan pondus. Tyvärr fick han sista delen av förra säsongen spolierad tack vare en ful armbågstackling nere i Växjö så statistiken blev 30 matcher, 1 mål och 11 assist. Kommer ihåg en match mot Rögle där Patrik tillsammans med Stefan Erkgärds kom upp i foajen och svarade på frågor angående matchen. Patrik skämdes ögonen ur sig över insatsen och det med all rätt för det var bland det sämsta jag sett Leksand prestera någonsin. Jag tänkte gå fram och säga åt Patrik och Stefan att om ni betalar mig 100 kronor får ni signera min tröja. Så dåliga var dom.
I morgon hårdrocksmaraton mellan 09:00-23:00.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar