torsdag 22 september 2011

Lugnet lägrade sig i Sunnansjö!

Ni som läste bloggen i går vet att jag var till Leksand på hockey och att jag dessutom var lite upprörd angående åt vilket håll Leksand anfaller i två perioder. En utvärdering är gjord och från och med matchen mot Borås på måndag så återgår allt till det normala vilket betyder att Leksand anfaller mot norra stå i två perioder. Detta må låta som en skitgrej, men för mig är det en oerhört viktig fråga och som det verkar så är jag inte ensam om att tycka det. Och jag kan garantera att klacken kommer att växa nu också även om vi redan är bästa klacken i landet.

Dagen i övrigt har bestått av jobb där det runt tiotiden i förmiddags kliver in en äldre herre med den absolut fulaste tröja jag sett. En matchtröja där det står Mora IK på magen är fan inte vacker och jag hoppas verkligen att Leksand visar på lördag vilka som är bäst i Dalarna. I annat fall kan jag få en jobbig start på nästa arbetsvecka. Ryktet går också att jag har en viss passion för sporten ishockey och det är både bra och dåligt. Att prata hockey med någon som förstår sig på spelet är bland det bästa som finns och då spelar det ingen roll vilket lag vederbörande håller på. När det däremot kommer in människor (idioter) som fått för sig att hålla på Mora enbart för min passion för Leksand så kan det bli en del hetsiga diskussioner. Men samtidigt så känns det tämligen meningslöst att diskutera ishockey med någon som inte ens vet att skridskor används inom sporten ishockey.

Efter jobbet blev det en löprunda och banne mig om inte det berömda flåset som fanns där för en massa år sedan börjar komma tillbaka. I morgon blir det jobb samt tacokväll med familjen.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar