tisdag 27 september 2011

Färjestad har det tungt!

I ärlighetens namn så känner jag att Färjestad gott kan ha lite motgång. Då får deras supportrar känna på hur vi har haft det de senaste åren. Jag har sagt hela tiden att Timrå kommer att får det jättesvårt denna säsong och det verkar stämma med tanke på att laget just nu parkerar i botten av elitserien med sina 2 poäng på 5 matcher. Att Färjestad ligger på platsen framför med endast 3 poäng är mer uppseendeväckande. Nu kommer troligtvis inte Färjestad att hamna i nån kvalserie framåt vårkanten, men om det som händer just nu gör supportrarna lite oroliga så gärna för mig.

Modo har fortsatt problem och jag tror inte Ulf Samuelsson är rätt herre att vända på lagets dåliga trend. Modo var fruktansvärt nära att åka ur elitserien i våras och inget tyder på att denna säsong ska bli lättare. Inget ont om Växjö, men har man som Modo ambitioner att vara med och kriga om SM-guldet så ska man vinna mot Växjö.

Tisdag betyder recension av en platta släppt i år och turen är kommen till bandet Black Country Communion och deras platta "2". Detta är ett så kallat superband med Glenn Hughes, Joe Bonamassa, Derek Sherinian och Jason Bonham och det är hög klass på musiken. Jag hade fram till i kväll aldrig hört bandet och första lyssningen gjorde att jag kommer att inhandla inte bara denna utan även deras debutalbum. Jag kan känna på senare år att jag får svårare att ta till mig ny musik, men detta är ett lysande undantag. Öppningsspåret "The Outsider" fick mig att verkligen lyssna på plattan vars slutbetyg stannar på 6,18 och i och med det så går den upp i topp bland årets plattor.

Bästa låtar:
3p Save Me
2p The Outsider
1p An Ordinary Son

Tidigare Recensioner:
Bad Habit- Atmosphere (4,84)
Benedictum- Dominion (5,38)
Bloodbound- Unholy Cross (5,54)
Bullet- Highway Pirates (4,90)
Burzum- Fallen (5,28)
Amaranthe- S/T (5,25)
Cavalera Conspiracy- Blunt Force Trauma (6,00)
Agnostic Front- My Life My Way (4,69)
Avantasia- The Flying Opera (Live) (4,94)
Axenstar- Aftermath (5,80)
Children Of Bodom- Relentless Reckless Forever (5,11)
Arch Enemy- Khaos Legions (5,21)
Alestorm- Back Through Time (4,63)
Black'n Blue- Hell Yeah (4,76)
Anvil- Juggernaut Of Justice (5,66)
Crowbar- Sever The Wicked Hand (4,66)
Danger Avenue- Long Overdue (4,25)
Deicide- To Hell With God (4,60)
Destruction- Day Of Reckoning (5,00)
Autopsy- Macabre Eternal (4,16)
Black Stone Cherry- Between The Devil & The Deep Blue Sea (5,26)
Bon Iver- S/T (3,20)

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar