måndag 19 september 2011

Tragedi denna gång i Sigtuna!

Jag har förbannat svårt att förstå hur vissa människor är funtade. Det senaste beviset för människans otroliga dumhet är det som hänt i Sigtuna där en mamma är anhållen för mord på sina två barn som var fyra och åtta år gamla. FYRA och ÅTTA. 4 och 8. Man tar inte död på en kille på FYRA och en kille på ÅTTA. Fy fan säger jag för mänskligheten. Men som vanligt är det väl röster som mamman hört i sin skalle och så ska det vårdas nåt så in i helvete för alla människor är värda en andra chans. Förbannade jävla skitsnack. Lås in fanskapet och kasta bort nyckeln.

Något betydligt roligare i min värld är ishockey om någon missat det. När det gäller Leksands IF denna säsong så har jag gett mina högst personliga synpunkter på spelarna i årets trupp och turen är nu kommen till Gabriel Karlsson som är en av våra hemvändare denna säsong. Utan att överdriva så fick "Gabbe" en bra start på serien när han i lördags gjorde två mål i segermatchen (3-2) mot Rögle. De senaste säsongerna har han tillbringat i Skellefteå och Timrå och visst hade Gabriel Karlsson kunnat spela elitseriehockey även denna säsong, men han anser att han har ouppklarade affårer i Leksand och ni ska veta att han är oerhört välkommen tillbaka om ni frågar mig. Tekningar är en viktig del i dagens ishockey och Gabbe är en av seriens bästa tekare. Dessutom så är han viktig i alla spelformer och det bevisades i lördags när han gjorde mål i spel 4 mot 5. Gabriel föddes den 22 januari 1980 och moderklubben är Borlänge.
På onsdag hemmapremiär mot Örebro.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar