torsdag 15 september 2011

Torsdagsklassiker Del 20!

 Dagen har spenderats i Borlänge där sambon har varit och "kollat tuttarna" som mina döttrar uttryckte saken när dom stod utanför Folk & Rock i Borlänge centrum. För att klargöra det hela så handlade det om mammografi och det var första besöket för Lisa. Borlänge är en stad i detta land som jag är fruktansvärt imponerad av. Exponeringen i Borlänge är fantastisk och nu har bygget av IKEA börjat ta form så smått. Till julen 2012 är det väl tänkt att det ska invigas. Att Borlänge nu också är Dalarnas största stad befolkningsmässigt förstår jag fast och fullt. Folk & Rock besöktes och 20 kronor för "Antichrist Superstar" med Marilyn Manson var en i mina ögon bra affär. Max och COOP Forum fick också besök av familjen Hagberg/Hellström.

Bloggandet låg nere i går och därför synar jag idag två spelare i Leksands trupp säsongen 2011/12. Först ut är Tobias Forsberg som är född i Piteå den 5 april 1988. Elitserierutin finns från de två säsonger Tobias spelade för Modo. De två senaste säsongerna har dock Tobias huserat i Västerås där han på 100 matcher gjort 41 poäng (23mål+18assist). Mer än så vet jag inte om denne herre så det ska bli trevligt att själv få skapa sig en uppfattning under kommande säsong.
Den andre jag kikar närmare på heter Ken Andre Olimb och fanns i Leksand redan förra säsongen. Född i Oslo den 21 januari 1989 och då följdaktligen norsk medborgare. Tobias Forsberg har nummer 19 och Olimb spelar även denna säsong med nummer 20. Min känsla om Ken Andre är att han försvann från vissa matcher förra säsongen. När han var bra var han sjukt bra för att i skeden av samma match försvinna helt och hållet. Förhoppningsvis så var det för att det var första säsongen i en ny klubb och detta år ska han visa var skåpet ska stå. 28 poäng (11mål+17assist) blev det på 41 matcher förra säsongen och det ska kunna förbättras. En sak som var rent ut sagt skitdålig förra säsongen var tekningarna. Utan att ha några siffror till hands så kan jag garantera att Leksand förlorade tekningarna i varenda hemmamatch förra säsongen. Ken Andre måste upp ett snäpp där också och då framförallt i PP där tekningarna är lifsviktiga.
Torsdagar betyder att jag bjuder på något som kan kallas för recension av en hårdrocksklassiker. Turen denna gång är kommen till ett band från Hannover i Tyskland som just nu är ute på sin sista turné enligt dom själva i alla fall. Jag pratar naturligtvis om Scorpions och 1976 släpptes deras tredje album "In Trance". Som helhet så är det en spretig historia och i mina öron så har Scorpions inte växt i sin kostym riktigt. Topparna är det inget fel på och titelspåret och "Robot Man" leker man inte bort hur som helst. Tyvärr så finns det ett par låtar ("Sun In My Hand" och "Night Lights") som är bland det sämsta Scorpions gjort någonsin. Slutbetyget för "In Trance" stannar på 5,90 och det finns garanterat plattor med Scorpions som i mina öron når högre betyg.

Tidigare Klassiker:
Ozzy Osbourne- Bark At The Moon (6,30)
Thin Lizzy- Fighting (5,40)
Accept- Restless And Wild (7,40)
Iron Maiden- Somewhere In Time (8,25)
Saxon- Power & The Glory (6,87)
Def Leppard- Pyromania (7,80)
Judas Priest- Killing Machine (6,90)
Rush- Moving Pictures (7,57)
Deep Purple- Burn (6,25)
Rainbow- Long Live Rock'n Roll (5,70)
Helloween- Walls Of Jericho (6,62)
Metallica- Master Of Puppets (8,50)
Slayer- Reign In Blood (6,00)
Megadeth- So Far, So Good, So What (6,25)
Anthrax- Among The Living (7,00)
Black Sabbath- Heaven And Hell (7,75)
W.A.S.P.- S/T (7,60)
Van Halen- S/T (5,90)
Uriah Heep- Look At Yourself (5,71)

Vi säger så.

2 kommentarer:

  1. Vill bara påtala att hockeyn redan är i gång för fullt och det blev som väntat seger i premiären. sm-guld sm-guld sm-guld

    SvaraRadera
  2. Nej nej du har missuppfattat detta. Hockeyn börjar på lördag.

    SvaraRadera