torsdag 8 september 2011

Dagen efter!

För oss sportintresserade i allmänhet och hockeyintresserade i synnerhet kommer det nog aldrig att riktigt sjunka in det tragiska som hände under gårdagen. KHL skjuter upp premiären och på måndag spelas premiäromgången. Dessutom kommer Lokomotiv Jaroslavl att spela i KHL kommande säsong. Stödet från fans, rysk hockey och hockeyvärlden i övrigt är enormt och laget kommer att spela med juniorer samt att man kommer att få välja bland två eller tre spelare från de örvriga lagen i KHL. Intresset från spelare som har Lokomotiv Jaroslavl som moderklubb ska visst också vara enormt och många är intresserade att komma hem och spela för klubben och samtidigt hedra de omkomna spelarna.

Som jag skrev i går så skulle gårdagens inlägg handlat om Jon Knuts, men jag var inte riktigt i fas i går från det att jag fick reda på vad som hänt i Ryssland. Efter nummer elva kommer inte nummer tretton utan nummer tolv. Det vet alla utom min chef som varje år tror att februari innehåller 31 dagar. Nummer 12 kommande säsong har ytterligare ett nyförvärv och det är Michael Raffl från Österrike. Michael är född den 1 december 1988 och födelseorten är Villach. Jag har personligen inte sett så mycket av denne herre förutom några byten i matchen mot Västerås i Clas Ohlson Cup. Han utgick skadad i den matchen nämligen. Jag vet också att han är vänsterskytt och att han förra säsongen gjorde 55 poäng (26 mål+29 assist) på 50 matcher i Villacher SV i den Österrikiska ligan. Dessutom svarade han för 9 poäng (5 mål+4 assist) i slutspelet. Det svämmar över av forwards i årets upplaga och det ska bli spännande att se hur Raffl tar detta med nytt land och troligtvis nytt spelsystem.
I morgon är det dags för Jon Knuts och nästa lördag är det dags för premiär.

Life must go on.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar