onsdag 31 augusti 2011

Kyla!

Jag vill inte att det ska vara endast 9,1 grader, men jag antar att jag inte kan göra ett skit år det heller. Hösten är på väg vare sig jag vill eller inte. För att vara lite positiv så börjar hockeyn snart och då kan jag leva med att ha hösten och vintern framför sig. Sen i vår när värmen kommer smygande igen så ska det förhoppningsvis firas att det bästa laget är tillbaka i Elitserien. Leksand är just nu i Norge och i kväll spelades match mot Lillehammer. Matchen förlorade med 2-3 efter förlängning och målskyttar i kväll var Jens Bergenström och Martin Janolhs. Leksand vann skottstatistiken med 39-27 och det verkar gå fortsatt tungt att förvalta skotten i mål.

Dagens spelare jag funderar kring heter Tommy Enström. Med sina 25 år (född 30/7-86) så är Tommy en av de mest erfarna spelarna på Leksands blålinje i år. Tommy var en av tre spelare som värvades från Rögle inför förra säsongen och i mitt tycke var han Leksands bästa back sett till hela säsongen. 26 poäng (7 + 19) var förra säsongens poängskörd och det är fullt godkänt för en back även om Tommy Enström på senare år är omskolad till back från att ha varit forward till en början. Att ta en plats bland Leksands backar i de två första femmorna denna säsong blir nog så svårt, men jag är tämligen övertygad att Tommy tillsammans med Alexander Deilert, Mattias Timander och Johan Svedberg (i fall han blir kurant) kommer att vara backar i de första backparen.
Bilden på Tommy med en bra mycket snyggare tröja än Deilerts i går är hämtad från www.leksandsif.se.

Två dagar kvar till lördagens hårdrocksmaraton.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar