söndag 28 augusti 2011

Bilar, hockey och en liten kyrka!

Man borde ha världens ångest över att tre semesterveckor är till ända och att man i morgon ska börja jobba igen. Så är dock inte fallet utan det ska nog funka relativt smärtfritt att gå till jobbet igen. Eftermiddagen har tillbringats på avenyn i Folkets Hus i Ludvika och där såg vi filmen "Bilar 2" tillsammans med de yngsta barnen. Jag blir oerhört imponerad att se animerad film gjord av Pixar då detaljerna är helt fantastiska. Ni som inte sett denna film kan jag varmt rekommendera att ni gör. Två timmar är den lätt värd att tillbringa i biosalongen.

Kyrkresan går vidare med tanke på att det är söndag och vi tar oss från Söderala till en av Söderhamns förorter som heter Vågbro. Jag har inte fått fram sådär jättemycket information kring denna kyrka förutom att den från var ett baptistkapell som uppfördes 1889. 1962-66 gjordes en utgrävning under byggnaden och en ungdomsvåning inrättades. Kapellet köptes av Norrala församling 1984 och fram till 1986 skedde en tillbyggnad av den så kallade lillkyrkan i anslutning till kapellet. Ett flertal lokaler för olika församlingsfunktioner finns i byggnaderna.
Bilden är tagen av mig och bilen till vänster i bild är den som tog oss runt Hälsingland under vår kyrkresa.

När det gäller laget i mitt hjärta så handlar mina funderingar i dag kring ett nyförvärv. Det har de senaste åren nästan blivit mer regel än undantag att Leksand värvar från seriekonkurrenten Rögle och årets nummer 4 heter Mads Bödker och denne spelare född den 31/8-87 (grattis i förskott) har de fem senaste säsongerna representerat Rögle. Det jag sett av Mads är dels förra säsongens matcher i Leksand mot Rögle, men då var det bara en fjant i en ful matchtröja :).

Nu är det andra kriterier som gäller och de båda matcherna jag såg i Clas Ohlson Cup gjorde att jag fick goda vibbar kring detta nyförvärv. Jag har en god vän boendes i Munka-Ljungby utanför Ängelholm som fullt naturligt har Rögle som favoritlag och han var igång förra säsongen och hade synpunkter på Bödker där han tyckte att han är för liten, inte hängde med i tempot osv osv......

Det som slog mig var att Bödker absolut inte är stor, men att han var oerhört duktig man mot man för han spelade väldigt mycket på kropp. Blev full i skratt när Västerås stod för motståndet och en forward i Västerås hamnade en mot en mot Bödker och blev då totalt bortplockad direkt han kommit in i Leksands zon. Det roliga i situationen var att spelaren i Västerås bar namnet Broc Little. Jag har efter två matcher fullt förtroende för Mads Bödker och känslan är att detta kommer att gå jättebra.

Statistik över förra säsongen i Rögle:

Spelade Matcher grundserien: 52
Mål: 5
Assist: 9
Poäng: 14
Utvisningsminuter: 36
I morgon fortsätter tankarna kring laget 2011/12.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar