torsdag 4 augusti 2011

Torsdagsklassiker Del 18!

Det ska spelas träningsmatch för laget till helgen. Färjestad ska mötas och förhoppningsvis besegras i Arvika av alla hockeymetropoler. Precis som många andra lag gick Leksand på is i måndags och det kommer nog att se lite ringrostigt ut på lördag från både Leksand och Färjestads sida. Det känns att det börjar dra ihop sig nu. Det har blivit augusti och det är bara en och en halv månad kvar till premiären som spelas i Ängelholm mot Rögle den 17 september.

Musik i allmänhet och hårdrock i synnerhet är en annan passion jag har förutom ishockeyn. Torsdagar har jag vikit åt klassiker inom genren hårdrock och turen är nu kommen till debuten med Van Halen som släpptes den 10 februari 1978. Jag känner att jag är motvalls väldigt ofta och just i detta fall syns det tydligt. Många tycker att detta är bland det bästa som någonsin släppts medans jag tycker att Van Halen med David Lee Roth på sång är lika överskattat som Led Zeppelin. Jag ifrågasätter inte bandets öppningsspår "Runnin With The Devil", gitarronanistunden i instrumentala "Eruption" och introt till "Ain't Talking Bout Love". Det är bra skit och jag passar på att stoppa in "Jamies Crying" där också. Resten känns sådär även om det inte är lika uselt som vissa låtar på plattorna "Fair Warning" och "DiverDown". Van Halen blev riktigt intressanta i mina öron när Sammy Hagar tog över som sångare. Slutbetyget på debuten stannar på 5,90.

Tidigare Klassiker:
Ozzy Osbourne- Bark At The Moon (6,30)
Thin Lizzy- Fighting (5,40)
Accept- Restless And Wild (7,40)
Iron Maiden- Somewhere In Time (8,25)
Saxon- Power & The Glory (6,87)
Def Leppard- Pyromania (7,80)
Judas Priest- Killing Machine (6,90)
Rush- Moving Pictures (7,57)
Deep Purple- Burn (6,25)
Rainbow- Long Live Rock'n Roll (5,70)
Helloween- Walls Of Jericho (6,62)
Metallica- Master Of Puppets (8,50)
Slayer- Reign In Blood (6,00)
Megadeth- So Far, So Good, So What (6,25)
Anthrax- Among The Living (7,00)
Black Sabbath- Heaven And Hell (7,75)
W.A.S.P.- S/T (7,60)

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar