onsdag 10 augusti 2011

Jävla pissväder!

Inte fan är det konstigt att regnet vräker ner. JAG har precis påbörjat min semester så inte kan jag säga att jag är chockad. Som tur är har jag annat att fokusera på än vädret och avslutningen på denna vecka kommer att bli bra även om regnet skulle fortsätta. I morgon åker jag och familjen till Finspång för att åka ångbåt där kapten är ingen mindre än Sveriges största fan av bandet Accept. Hans namn är Lasse Hansen och det är en fantastisk sympatisk och trevlig person på alla sätt och vis. Känner jag honom rätt så kommer barnen inte att vara hungriga i alla fall :)

Lördagen betyder en liten sammankomst här hemma där några väl utvalda personer är inbjudna och det ska då tävlas i ämnet musik. Det kommer att handla en hel del om prestige och med tanke på att det tävlas om alkohol så kommer alla göra sitt yttersta för att avgå med segern. Det gäller dock att känna igen musik över ett stort spann av år. 26 låtar ska jag spela från 1985-2010 och det är inte dessa års största hits heller så lite knepigt ska det nog kunna bli.

Hockeyn har startat och uppvärmning sker just nu i samband med måltider i hemmet. Jag skanderar "Ge mig ett L", "Ge mig ett I", "Ge mig ett F", "Vad blir det" och ungarna skanderar "LIF" klapp klapp klapp, "LIF" klapp klapp klapp. Det är seriepremiär om 38 dagar och när hemmapremiären sker så ska ramsorna sitta i ryggmärgen på de då 8-åriga barnen. Jag vill att hockeyn ska börja NU.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar