måndag 22 augusti 2011

Musikmaraton!

Inne på sista semesterveckan och det känns sådär. Vädret har varit lite tveksamt de senaste dagarna och även fast jag inte är speciellt väderberoende när jag har semester så är det trist när det regnar och regnar och regnar. Mina barn har börjat skolan och jag fick minsann en tillrättavisning av en kund att jag kan inte ta semester när barnen går i skolan. Jag tyckte att vederbörande inte hade så mycket med den saken att göra och konstigt nog så accepterade kunden detta. Bilen har varit på verkstad också under semestern och framvagnsinställningen som gjordes blev mycket bra så vi är nöjda.

Om 12 dagar (lördagen den 3 september) blir det ett samkväm på Ägovägen i Sunnansjö där vi ska spisa hårdrock i inte mindre än 14 timmar nonstop. Vi kommer att bli åtta stycken (förhoppningsvis) nördar som ska lyssna på denna högklassiga musik samtidigt som prestigen ska testas på de inbjudna gästerna i form av tävlingar i olika former som både innefattar tur och ren skicklighet. Låtlistan som spelas denna dag kommer att finnas tillgänglig på Sweden Rocks Messageboard där den kommer att uppdateras kontinuerligt.

Priser till detta spektakel har det börjat spånats på också och en del alkohol kommer att finnas som pris så det ska inhandlas i morgon. Sen gäller det att gömma det väl så inte den äldste sonen hittar på det :)

Det blir skitkul det här och efter denna heldag med musik så börjar nedräkningen inför hockeyallsvenskan på riktigt allvar.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar