måndag 29 augusti 2011

Jobba Jobba Jobba!

Då var vardagen tillbaka då och COOP Nära i Sunnansjö fick tillbaka sin sötaste kassörska i och med att semestern nu är slut för undertecknad. Lite trevligt är det trots allt att komma tillbaka och prata lite ishockey med vissa kunniga kunder. Det blev en mjukstart med jobb mellan klockan 9 till 14 i dag.

Har hunnit med att springa efter jobbet och det var riktigt skönt eftersom jag fuskade och struntade i det i går. Och jag vet inte om ni tror mig, men regnet lyste faktiskt med sin frånvaro. Det känns i både kropp och själ att jag varit duktig under sommaren och det berömda flåset som jag inte hade i våras har kommit tillbaka. Kanske inte lika bra som när man spelade fotboll aktivt, men för att vara 40 år så känns det helt okej.

Nummer 7 i Leksands IF heter Johan Svedberg och denne norrlänning som föddes den 14/2-80 gör sin andra säsong i Leksand. Förutom tre säsonger i Elitserien (Timrå) har han blivit hockeyallsvenskan trogen i Sundsvall, Björklöven och nu Leksand. Svedberg var i mitt tycke en av Leksands absolut bästa spelare förra säsongen och pärlan i krysset borta mot Västerås i kvalet till kvalserien är en av de värsta träffar jag sett på en hockeyplan. Ett annat viktigt mål var det som avgjorde i förlängning mot Malmö när Leksand i sista perioden vände 0-2 underläge till seger med 3-2 efter övertid. Med tanke på detta vore det förbannat trist om det inte skulle bli nåt spel kommande säsong (och kanske inget mer spel alls) på grund av avvikelser i hjärtat. Tester är gjorda och jag vet inte i dagsläget hur Svedbergs prognos ser ut. Mer om detta finns att läsa i en artikel på Aftonbladets hemsida daterad den 26 juli. Jag hoppas på samma sak som min namne att det vore oerhört trevligt om det blir hockey spelat även kommande säsong.
19 dagar kvar till premiären och jag fortsätter mina funderingar kring laget i morgon.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar