lördag 27 augusti 2011

Hipp Hipp Hurra!

Min mor fyllde 60 år i vintras och denna helg har hon tillbringat i Säfsens stugby tillsammans med några nära vänninor. Dessa vänninor har hängt med sen Hedenhös tid ungefär och jag tog tjejerna och for upp till Säfsen och hälsade på i dag. Det blev uppskattat och det är kanske inte så konstigt eftersom två åttaåringar kan vara rätt så söta ibland. Innan vi nådde Säfsen var vi och hälsade på Emma som jobbat på COOP Nära i sommar. Hon har nämligen opererat sitt knä här i veckan så hon behövde piggas upp en aning och det var väl tur att tjejerna var med dit också för då fick dom nämligen fika :).

Min yngste son ska hyllas också eftersom han i dag fyller 14 år. Har jag förstått det rätt så tillbringade han sin födelsedag på IKEA i Uppsala och därför hoppas jag han fick många fina presenter som tack för att han stod ut. Grattis Nicke på födelsedagen.
Hipp Hipp Hurra Hurra Hurra Hurra!!!

Funderingar kring laget går vidare och turen är kommen till backlinjen och en av våra framtida klippor är nummer 3 Alen Bibic. Född i Serbien den 15 oktober 1991 och är det nåt Alen kan så är det att reta sina motståndare. Han blev snabbt en hjälte när han förra säsongen fick chansen i nio matcher i allsvenskan samt 6 matcher i kvalet till kvalserien. Målet mot Västerås på bortaplan i kvalet är inte det vackraste mål jag sett, men satan så viktigt det var vid just den tidpunkten. En annan viktig sak var när Alen borta mot Mora gjorde ett byte som resulterade i utvisning efter enbart några sekunder. Såna signaler behövs för att få fart på laget och tyvärr var Leksands IF vid den tidpunkten ett lag mer eller mindre slaget i spillror spelmässigt. Det enda negativa jag kan säga om Alen är att han var (förra säsongen) och är fortfarande (under Clas Ohlson Cup) lite valpig med pucken i egen zon. Det sprids en del puckar och några hamnar där dom inte ska hamna. Detta är dock en fråga om rutin och desto mer Alen får spela så kommer han i framtiden att vara en klippa i Leksands försvar.
Bilden är tagen av Dalarnas Tidningar.

Vi säger så.

2 kommentarer:

  1. Det var jättekul att du & tjejerna kom förbi, tusen tack! Det piggade verkligen upp. Och grattis på gull-Nicke!

    SvaraRadera