onsdag 24 augusti 2011

Fyra månader till julafton!

Sitter och funderar lite grann samtidigt som jag lyssnar på Eric Saade och hans "Popular". Mitt tips är att en hel del ungdomar (då mest tjejer) kommer att få hans senaste platta i julklapp. Anledningen att jag tar upp detta nu är att det här med julklappar fascinerar mig. Att få julklappar tycker jag fortfarande är skoj och då kan man bara tänka sig hur det känns för barnen när det drar ihop sig till klapputdelning på julaftons kväll. En sak som jag dock sagt varje år de senaste 17 är att varför inte köpa EN julklapp till varje barn i månaden med start i januari?? Det skulle bli tolv julklappar var till barnen samtidigt som det inte skulle svida så mycket i plånboken i december månad heller. Har inte gjort detta i år heller, men nästa år ska jag göra ett ärligt försök.

Om fyra veckor är det dags för Leksands IF och deras hemmapremiär mot Örebro. Det börjar bli dags för mig att börja räkna ner på allvar samtidigt som jag ger min högst personliga syn på laget säsongen 2011/12 spelare för spelare.

Erik Hanses är målvakt och har nummer 34. Denne unge man är född den 1 juni 1990 och är från Leksand. Genombrottet kom förra säsongen i förkvalet till kvalserien där det absolut inte var Eriks fel att det inte blev någon kvalserie för Leksand. Det jag såg i fredags mot Västerås gör att jag inte är speciellt orolig. Om Patrick Galbraith förra säsongen var en puckmotare så har Erik Hanses ett helt annat lugn när han står i mål och det verkar som han spelar med en tanke inför varje situation.

Statistiken förra säsongen var:
Leksand J20 Superelit: 9 matcher, 2,23 i GAA (Goals Against Average), räddningsprocent 92,8
Leksand Allsvenskan: 12 matcher, 2,75 i GAA, räddningsprocent 89,1
Leksand Kval: 5 matcher, 2,17 i GAA, räddningsprocent 91,2

Bilden är tagen från Leksands IF hemsida www.leksandsif.se

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar