tisdag 30 augusti 2011

Kålrot!

 För ett par veckor sen så fick jag ett meddelande i telefonen där en av mina bästa vänner hade skickat bild på sig själv efter det att han rakat av allt sitt hår. Till protokollet måste framföras att han i alla år vi känt varandra varit långhårig precis som en hårdrockare ska vara. Numer är han naturligtvis inte längre någon hårdrockare (även om han själv påstår det) utan nu kan han mer liknas vid en kålrot :)

Johan Alcén tränar nu med Mora IK och dagens fundering handlar om ett nyförvärv som tidigare representerat just Mora. Förra säsongen tillhörde han Djurgården, men lånades ut till både Sundsvall och Örebro under säsongen. Hans namn är Alexander Deilert och han är född den 10/2-89. Jag vet inte så mycket om Alexander som spelare förutom de två matcher jag såg under Clas Ohlson Cup och min första tanke var att det var kanon med en högerskytt på backplats och då framförallt i Power Play. Att spela Deilert tillsammans med Mattias Timander kan bli sjukt bra. Bra rörelse var det också på Alexander och min spontana reaktion efter Clas Ohlson Cup är att Alexander Deilert kommer att vara ordinarie back kommande säsong i Leksands IF. Och är det något Leksand har gott om så är det backar.
Bilden på Alexander i denna oerhört fula tröja är hämtad från Svenskafans.com.

Tisdagar har varit dagen då jag ger mig på att recensera ny hårdrock och denna tisdag är inget undantag. Precis som tidigare är recensionen gjord efter endast en genomlyssning och denna gång har jag lyssnat på ett pionjärband inom Death Metalgenren. Bandet heter Autopsy och senaste plattan heter "Macabre Eternal" och jag känner att det är inte riktigt min kopp detta även om de blixtrar till ibland. Det som känns lite kul är att mastodontlåten "Sadistic Gratification" som klockar in på över 11 minuter är den låt som känns mest homogen på plattan. I övrigt så blandas det friskt mellan kvaliteten på låtarna och slutbetyget på denna platta hamnar på 4,16.

Bästa Låtar:
3p Sadistic Gratification
2p Seeds Of The Doomed
1p Deliver Me From Sanity


Tidigare Recensioner:
Bad Habit- Atmosphere (4,84)
Benedictum- Dominion (5,38)
Bloodbound- Unholy Cross (5,54)
Bullet- Highway Pirates (4,90)
Burzum- Fallen (5,28)
Amaranthe- S/T (5,25)
Cavalera Conspiracy- Blunt Force Trauma (6,00)
Agnostic Front- My Life My Way (4,69)
Avantasia- The Flying Opera (Live) (4,94)
Axenstar- Aftermath (5,80)
Children Of Bodom- Relentless Reckless Forever (5,11)
Arch Enemy- Khaos Legions (5,21)
Alestorm- Back Through Time (4,63)
Black'n Blue- Hell Yeah (4,76)
Anvil- Juggernaut Of Justice (5,66)
Crowbar- Sever The Wicked Hand (4,66)
Danger Avenue- Long Overdue (4,25)
Deicide- To Hell With God (4,60)
Destruction- Day Of Reckoning (5,00)

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar