fredag 26 augusti 2011

Fågel till middag!

Den äldste sonen har gjort ett bra jobb under dagen när han städat sitt rum. Det är synd att vi behöver tjata på honom för när han väl kommer till skott så gör han nästan alltid ett bra jobb. Svabbande av golv återstår denna gång, men det har han fått dispens med till på söndag. Rummet måste vara i skick kommande vecka för på fredag intar ett par kompisar Ägovägen i Sunnansjö och dagen efter dyker ytterligare fyra (kanske fem) upp. Musikmaraton är det som gäller nästa lördag.

Som jag berättade om i går så har vi numer fyra katter och den äldste av dessa har en oerhörd förkärlek till att ta livet av småfåglar. I dag var det dessutom tid tyckte den rackarn att ta in och visa upp fångsten. Bredvid kattmaten la han den strategiskt placerad ifall någon av de andra tre skulle komma i närheten. Då hade det nämligen vankats smällar. Förra sommaren tog han död på fyra stycken fåglar under kort tid. Dessa la han på gräsmattan och sen la han sig i mitten själv och väntade att någon annan katt skulle bli för närgången. Oerhört fascinerande djur katter :).

Nedräkningen inför den hockeyallsvenska starten fortsätter och i dag ger jag min syn på den tredje av Leksands målvakter kommande säsong. Tommy Salo hade stenkoll på Jens Holmström eftersom han stod i Oskarshamn förra säsongen. Salo själv var sportchef i Oskarshamn innan han blev värvad till Leksand och förstår jag det hela rätt så värvades Holmström av Salo från Västerås inför förra säsongen.

Jag såg denne Jens Holmström förra lördagen i Clas Ohlson Cup när han vaktade målet mot Örebro och jag fick enbart positiva vibbar. Precis som Erik Hanses så agerade han lugnt och tryggt i målet och det fanns aldrig orsak till oro. Inga returer släppta rakt ut utan styrning av puckar ner i hörnen var det som gällde. På målvaktssidan ser det bra ut och förlusten av Galbraith kommer inte att märkas skulle jag tro. Galbraith ska förresten ha en oerhört stor eloge att han köpte ut sig från kontraktet i stället att sitta i Leksand och tjura för att Hanses blev uttalad förstemålvakt. Hatten av för Galbraith som jag önskar all lycka i framtiden och den närmaste framtiden tillbringar han i Tyskland (Adler Mannheim).

Statistiken för Jens Holmström (född den 7/2-88) var följande under förra säsongen i Oskarshamn:

Matcher: 27. GAA: 3,15. Räddningsprocent: 89,2
I morgon börjar vi gå igenom hur det är ställt på backsidan.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar