tisdag 12 mars 2013

Tankard!

Festival och bärs är två saker som hör ihop på ett fantastiskt sätt. Ett band som håller fanan högt när det gäller hårdrock och bärs är Tankard från Tyskland. Även detta är en riktigt bra bokning av Sweden Rock och jag vet ärligt talat inte hur jag ska hinna med att se allt jag vill se på sommarens festival. Det jag däremot vet är att när jag tittar på Tankard kommer jag att dricka bärs.

Fantastisk låt.

När jag skriver dessa rader är klockan arton minuter över midnatt onsdagen den 13 mars 2013 och det betyder att i morgon kväll börjar kvalserien. Det ska först avgöras under onsdagskvällen vilket som blir det sista laget som går till kvalserien. Jag tror BIK Karlskoga knyter till säcken hemma mot Oskarshamn. I kvalet till allsvenskan vann de båda allsvensk lagen Tingsryd och Karlskrona. Den tredje matchen som spelades vann Björklöven borta mot Piteå.

SM-slutspelet har startat och Färjestad vann hemma mot Modo med 4-2 samtidigt som Skellefteå krossade Brynäs hemma med 5-0 i den första SM-kvartsfinalen. Jag tror Brynäs har tre matcher kvar denna säsong.

I NHL spelades endast två matcher under natten och i den ena vann Boston borta mot Ottawa med 3-2 efter straffar. I Los Angeles besegrade Kings Calgary med 3-1 efter att Dustin Brown gjort två mål. Tröstmålet för Calgary gjordes av Mikael Backlund. Konferenserna toppas just nu av Montreal Canadiens (östra) och Chicago Black Hawks (västra). Sist i respektive konferenser ligger Florida Panthers (östra) och Calgary Flames (västra). Edmonton ligger just nu på 14:e plats i den västra konferensen och nattens match borta mot Colorado är en viktig historia. Dels är det sista matchen på Oilers nio matcher långa bortaturné och dessutom är det divisionsmatch. Det verkar som Devan Dubnyk står i natt och det är hur viktigt som helst.

Nattens tre stjärnor:

1. Dustin Brown (Los Angeles Kings)
2. Jake Muzzin (Los Angeles Kings)
3. David Krejci (Boston Bruins)

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar