lördag 9 mars 2013

Naglfar!

Anledningen till att det inte blev något blogginlägg i går är helt enkelt för att jag somnade efter att ha varit en dag i Säfsen och åkt slalom. Det var första gången på garanterat 25 år som jag stod på ett par slalomskidor och jag lovar att det kändes i kroppen efteråt. Sitter just nu och lyssnar på senaste plattan med Candlemass och är lite konfunderad över det faktum att Robin Stjernberg vann den svenska uttagningen till Eurovision Song Contest. Fast när jag tänker efter var det strunt samma faktiskt.

Naglfar vet jag inte ett skit om och det jag läser mig till på wikipedia gör mig inte speciellt upphetsad heller. Ett svenskt band från Umeå som pysslar med melodisk black metal känns lite sådär faktiskt. Men jag ska naturligtvis inte förringa det faktum att bandet ska spela på årets Sweden Rock Festival.

Så här låter Naglfar

Det som hänt sen senast i hockeysverige är det faktum att Djurgården via två raka förluster mot BIK Karlskoga spelat bort sina chanser att få spela kvalserie 2013. Helt fantastiskt trevligt faktiskt. Kvalserien startar på torsdag och jag har svårt att se att Örebro ska slarva bort den sjätte och sista kvalserieplatsen. Men pucken är rund eller hur man säger så det mesta kan fortfarande hända. Leksand startar i alla fall hemma på torsdag mot Södertälje och känslan är rätt stabil just nu. Visserligen kommer Leksand till spel utan Bibic och Kapstad, men 7650 personer på läktaren ska kunna bära fram laget till en trepoängare.

Mitt lag borta i NHL har börjat falla som en sten och de två senaste matcherna har slutat 0-3 (Detroit) och 0-6 (Nashville). Det känns inte okej med två raka torskar och en målskillnad på 0-9. Nästa match spelas natten till måndag och då handlar det om Chicago Black Hawks på bortaplan. Chicago som för övrigt fick sin svit bruten i Denver under natten till lördagen. Colorado pulvriserade Chicago med 4-0 i period två och slutresultatet blev till slut 6-2. New York Rangers förlorade hemma mot Ottawa med 2-3 och där avgjorde Jakob Silfverberg i tredje perioden. Ytterligare en svensk målskytt hittar vi under lördagsnatten och det är Patric Hörnqvist som gjorde ett av målen när Nashville krossade Edmonton.

Den store svenska stjärnan under natten var dock Victor Fasth (Anaheim) som spikade igen och nollade Calgary Flames hemma i Honda Center.

Nattens tre stjärnor:

1. Matt Duchene (Colorado Avalanche)
2. Colin Wilson (Nashville Predators)
3. Victor Fasth (Anaheim Ducks)

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar