tisdag 5 mars 2013

Masters Of Reality!

Det är inte många band kvar att presentera nu inför sommarens Sweden Rock Festival och det senaste bandet som presenterats är amerikanska Masters Of Reality som jag inte vet så mycket om. Det jag vet är att bandet gjorde en låt 1988 som heter "Domino" och som dessutom är helt okej att lyssna på. Jag tror detta kan bli spännande att se faktiskt så har jag möjlighet ska jag se bandet.

Domino

Tisdagen har varit lång. Jag har suttit på två möten med kommunens politiker angående byns förskola som brann ner i oktober månad förra året. Vi jobbar för en nybyggnad och vi presenterade idag våra siffror och tankar för politikerna. Den senaste timmen har jag ägnat åt att skriva en verksamhetsberättelse över mitt första år som ordförande i Sunnansjö byalag. Det har varit ett oerhört spännande år och jag känner mig peppad att köra ytterligare ett år.

Elitserien i ishockey har spelat sista omgången och kvartsfinalerna som startar på tisdag ser ut som följer:

Skellefteå- Brynäs (Mitt tips 4-1 i matcher till Skellefteå)
Färjestad- Modo (Mitt tips 4-2 i matcher till Färjestad)
Luleå- Frölunda (Mitt tips 4-1 i matcher till Luleå)
HV71- Linköping (Mitt tips 4-3 i matcher till HV71)

Förkvalet till kvalserien startade också under tisdagskvällen och Oskarshamn chockade BIK Karlskoga genom att vinna hemma med 7-4. I den andra matchen vann Djurgården med 4-3 efter straffar mot Örebro. Har jag räknat ut det hela rätt då så ser tabellen ut som följer:

1. Djurgården 5p
------------------
2. Oskarshamn 4p
3. BIK Karlskoga 4p
4. Örebro 3p

Rysaren går vidare i morgon.

Fyra matcher spelades i NHL natten till tisdag och man kan lugnt konstatera att Los Angeles Kings så smått börjar visa varför man är regerande Stanley Cup-mästare. 5-1 i natt hemma mot Nashville och Jeff Carter gjorde tre mål. Toronto fortsätter att imponera och 4-2 hemma mot New Jersey Devils efter ett 1-2 underläge är starkt. Pittsburgh hade i natt Evgenij Malkin tillbaka efter skada och han levererade direkt med ett mål i 4-3 segern över Tampa Bay. För ett par nätter sen vann Phoenix mot Anaheim med 5-4 efter straffar och exakt samma resultat blev det i natt efter det att Oliver Ekman-Larsson satt den avgörande straffen. Det var det enda mål en svensk presterade under natten.

Nattens tre stjärnor:

1. Jeff Carter (Los Angeles Kings)
2. Sidney Crosby (Pittsburgh Penguins)
3. Nazem Kadri (Toronto Maple Leafs)

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar