lördag 2 mars 2013

Crazy Lixx!

Svensk sleaze om jag inte har helt fel handlar det om när vi pratar om Crazy Lixx. Jag personligen har ännu inte hunnit fått något förhållande till bandet för jag har helt enkelt hört för lite för att uttala mig. Fredag den 7/6 spelar bandet på festivalen.

Så här låter Crazy Lixx

Hockeyallsvenskan har avslutats och seriesegrande Leksand avslutade med seger hemma mot Malmö med 5-2. Fyra av målen gör man i Power Play och det känns skönt att den spelformen börjar funka igen. I övrigt kan nämnas att förutom Leksand så tar Södetälje och Västerås direktplatserna till kvalserien. BIK Karlskoga, Djurgården, Örebro och Oskarshamn spelar förkval till kvalserien och i botten slutar det med att Tingsryd och Karlskrona får försöka hänga kvar via kval.

Mora vek ner sig totalt i sista omgången och förlorade mot Almtuna med 1-5.

Om vi ska sia och tippa så tror jag Djurgården till slut kommer att ta den sista kvalserieplatsen.

Tron och hoppet är också det att idag den 2 mars 2013 spelades den sista allsvenska hockeymatchen i Tegera Arena på många, många år.

I NHL så gjorde Edmonton en mer eller mindre perfekt förstaperiod mot St. Louis Blues och man ledde med 2-0 efter mål av Taylor Hall och Ryan Whitney. Tyvärr lyckades man inte hålla ihop det hela ända in i kaklet utan det slutade med seger 4-2 för Blues till slut. Ryan Whitney som jag brukar hacka på gjorde en helt okej match efter att ha varit bänkad de senaste matcherna. Han fick spela på bekostnad av Corey Potter som blev skadad i matchen mot Dallas. Det som jag däremot funderade starkt kring var det faktum att Marc Fistric inte fick spela trots att han varit bästa back i matchen mot Dallas. Nu gjorde i stället Theo Peckham sin första match denna säsong och han var bra så ingen skugga ska falla över honom.

Chicago fortsätter vinna och nattens match avgjorde Brent Seabrook 3.23 in i förlängningen när han skickade in 4-3. Nattens tredje match spelades i Honda Center i solskensstaten Kalifornien. Hemmalaget Anheim vann matchen med 3-2 efter bland annat ett mål av Teemu Selänne som är ett fullständigt unikum inom sporten ishockey.

Nattens tre stjärnor:

1. Jaden Schwartz (St. Louis Blues)
2. Jonas Hiller (Anaheim Ducks)
3. Viktor Stålberg (Chicago Black Hawks)

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar