tisdag 14 juni 2011

Skolavslutning!

 En sak som slår mig varje år är att ju äldre man blir desto sämre är man att sjunga på skolavslutningar. De barn som slutar klasserna F-3 är oftast jätteduktiga att sjunga och dom sjunger högt och tydligt. Från klass 4-6 är det däremot sämre och då menar jag först och främst det höga och tydliga. Det blir oftast bara ett stort mummel. Vi har haft skolavslutning i Sunnansjö tidigare i kväll och vädrets makter var med skolbarnen. Det som såg ut att kunna bli en blöt tillställning blev till slut strålande solsken och bara glada miner.

Juvelerna har nu slutat årskurs 1 och det som grämer mig är att man knappt hinner blinka innan de går ut klass 6 och ska skickas vidare upp på högstadiet.

Förra tisdagen var tanken att jag skulle skriva ner några tankar kring senaste plattan med Arch Enemy. Tyvärr så blev det inget av det eftersom det åskade en hel del för en vecka sedan. Hur som helst så heter senaste plattan med Arch Enemy "Khaos Legions" och den är släppt i år 2011. Precis som jag brukar så ger jag mig på att försöka sortera ut mina tankar efter endast en genomlyssning. Att lyssna på Arch Enemy har på tidigare plattor inte skänkt mig så stor njutning så det var väl inte med någon stor optimism jag tog mig an detta.

Slutbetyget på "Khaos Legions" stannar på 5,21 och känslan är att det är rätt bra för att vara Arch Enemy. 14 låtar är lite för många och min tro är att om det hela landat på 10 låtar så hade nog betyget blivit en aning högre. Potential finns det i låtar som "Bloodstained Cross" och "Thorns In My Flesh" och då är det synd att det slarvas bort i och med att det uppgår till 3 instumentala låtar på plattan. Som helhet är det okej, men det lilla extra saknas.

Tidigare Recensioner:
Bad Habit- Atmosphere (4,84)
Benedictum- Dominion (5,38)
Bloodbound- Unholy Cross (5,54)
Bullet- Highway Pirates (4,90)
Burzum- Fallen (5,28)
Amaranthe- S/T (5,25)
Cavalera Conspiracy- Blunt Force Trauma (6,00)
Agnostic Front- My Life My Way (4,69)
Avantasia- The Flying Opera (4,94)
Axenstar- Aftermath (5,80)
Children Of Bodom- Relentless Reckless Forever (5,11)

Vi säger så.

1 kommentar:

  1. Studentutspring imorgon. Jag tror ditt antagande är helt rätt - inte många som tar i från tårna direkt. :(

    SvaraRadera