onsdag 8 juni 2011

Coops framtid!

Skolorna närmar sig sitt slut och vår skolavslutning sker på tisdag nästa vecka. I dag hade vi två stycken praoelever på jobbet. Den ena var Casper som är bror med min arbetskamrat Jocke. Den andra heter Molly och är en av mina tvillingdöttrar. Redan klockan åtta i morse var vi på plats och min tanke var att Molly pallar nog fram till klockan elva max. Det visade sig att hon var jätteduktig och var med mig hela mitt arbetspass som sträckte sig till klockan två. På den tiden hann hon vara med och plocka bröd, kaffe och fryst. Dessutom spenderade hon sista timmen i kassan tillsammans med mig.

Eftersom det gick så bra så tyckte jag det var trist att hon på sitt papper som hon ska lämna till fröken i morgon skrev att hon absolut inte vill jobba på COOP i framtiden :). Vet inte var hon fått denna vrånghet ifrån. Casper var också jätteduktig även om kraven var högre på honom pga att han är några år äldre än Molly. Han hjälpte sin bror att plocka tidningar och det är inte det lättaste faktiskt.

För den som undrar var den andra dottern gjorde sin prao så är svaret posten i Ludvika hos sin mormor.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar