tisdag 28 juni 2011

Platespotting!

 Att köpa present till någon som fyller 40 är inte det lättaste. Jag hoppas och tror att jag hittade på nåt som passar i alla fall även om det kommer att tillkomma en bonus som jag redan sett ut, men i det fallet behöver jag träffa en viss person. När jag sitter i bilen så brukar jag nu för tiden titta på vilka regnummer jag möter. Detta fenomen kallas för platespotting och man tävlar mot sig själv genom att börja på 001 och sen hitta alla nummer i ordning upp till 999. Det fina i kråksången är att man får inte tillgodoräkna sig nummer utan man måste ta dom i rätt ordning. Jag mötte 001 den 2 mars förra året och idag var det 088 som äntligen dök upp. Och när jag väl sett det numret så mötte jag två till med samma nummer naturligtvis. Kul är det i alla fall och glädjen man känner när man hittar numret man letar efter är helt okej :).

Eftersom det är tisdag så är det läge att recensera en sprillans ny platta släppt 2011. Som vanligt så är det mitt tycke efter endast en genomlyssning som gäller. 2011 är året när amerikanska Black'n Blue har gjort comeback. Plattan heter "Hell Yeah" och den börjar helt okej för att sen plana ut till ett nästan godkänt betyg. Jag har krav på detta band med tanke på att dom 1986 släppte plattan "Nasty Nasty" som innehåller låten "Kiss Of Death" som är en av de 100 bästa låtar som gjorts. På den tiden var det Tommy Thayer som spelade gitarr i bandet och han är numera medlem i Kiss och ute på en ny Usaturné med det bandet.

Det börjar som sagt bra med låtar som "Monkey", "Target", "Hail Hail" och "Fools Bleed". En sak som jag tycker känns sådär är när det ska petas in låtar som är mellan 30 sekunder till 1 minut. Dessa låtar fyller sbsolut ingen funktion och "Jaime's Got The Beer" är precis ett skräckexempel på vad jag menar. Som helhet så är nya plattan med Black'n Blue en spretig historia där betyget stannar på 4,76.

Bästa Låtar:
3p Fools Bleed
2p Target
1p Hail Hail

Tidigare Recensioner:
Bad Habit- Atmosphere (4,84)
Benedictum- Dominion (5,38)
Bloodbound- Unholy Cross (5,54)
Bullet- Highway Pirates (4,90)
Burzum- Fallen (5,28)
Amaranthe- S/T (5,25)
Cavalera Conspiracy- Blunt Force Trauma (6,00)
Agnostic Front- My Life My Way (4,69)
Avantasia- The Flying Opera (Live) (4,94)
Axenstar- Aftermath (5,80)
Children Of Bodom- Relentless Reckless Forever (5,11)
Arch Enemy- Khaos Legions (5,21)
Alestorm- Back Through Time (4,63)

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar