fredag 25 mars 2011

Vind!!!

I morse när jag gick till jobbet höll jag bokstavligt talat på att blåsa av vägen. Satan vad det blåste. Samtidigt så ska man se positivt på saker och ting och det gör man genom att säga att vi klarar oss minsann undan jordbävningar. Att jobba på COOP Nära i Sunnansjö är i alla fall oftast rätt så kul och jag tänkte berätta för er om en episod som hände denna vecka.

Min kollega Jocke står i kassan när en kund kommer fram och drämmer vårat veckoblad i kassadisken, pekar och frågar vad är detta? Mitt på framsidan denna vecka kan man läsa:
"Hej alla medlemmar! Vi har satt in 230 miljoner kronor i återbäring på era COOP MedMera-kort!"

Jocke förklarar att företaget satt in sammanlagt 230 miljoner kronor på våra medlemmars kort varpå svaret kommer blixtsnabbt:

-"Jag har inte fått 230 miljoner insatt på mitt kort"

Ha ha ha ha ha ha, att jag inte fick bevittna detta är oerhört synd och ni som känner Jocke kan bara tänka er hans reaktion. Han bröt naturligtvis ihop :)

Om vi ska summera dagens händelser i hockeyn så är det oerhört glädjande att Henric Andersén skrivit på för två nya år med Leksand. Nästan lika glädjande (tyvärr) är det att Daniel Hermansson lämnar Leksand för Almtuna. Ser man till säsongen som varit i sin helhet så har Daniel varit rent ut sagt dålig. Även Gråhns spelar i Almtuna kommande säsong.

Kvalserien fortsätter att vara sjukt spännande. Oavgjort efter full tid både i Södertälje (SSK-Växjö) och Ängelholm (Rögle-Modo). Växjö tar bonuspoängen efter straffar i Södertälje och i Ängelholm delas två poäng ut till Rögle som även dom vinner efter straffar. Det blir sjukt spännande detta och drömmen att få se Modo i hockeyallsvenskan nästa säsong lever i allra högsta grad. Kan även nämna att Mora vann mot Örebro, men det är mer av akademisk betydelse.

Fredag betyder mys och allt vad det innebär och naturligtvis ska ni få ta del av veckans hångellåt. Håll tillgodo med denna: http://open.spotify.com/track/1r3fZTqGpmZAZG5po9Tjj6

Ledig helg väntar.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar