måndag 21 mars 2011

Bestraffningar!!!

Ny vecka och solen har skinit hela dagen och nu börjar våren kännas inte alltför avlägsen. Om nu folk kunde lära sig handla och betala utan att ha hjälp varenda gång så vore livet nära nog perfekt.

Dagens inlägg tillägnas endast ishockey och idag tänkte jag skriva ner mina funderingar kring två av händelserna i NHL de senaste veckorna. Den första handlar om Zdeno Chara och hans fula tackling på Montreals Max Pacioretty http://www.youtube.com/watch?v=1QPHHd6jmMo. Nummer två skedde i natt och där skickar Penguins Matt Cooke upp en armbåge i ansiktet på Rangers Ryan McDonagh http://www.youtube.com/watch?v=3lmn2B0TuF8. Båda tacklingarna är vidriga om ni frågar mig, men som jag ser det så ska INTE Cooke stängas av eftersom inte Chara blev avstängd.

Chara är fullständigt medveten om vad han gör när han skickar in Pacioretty i plexiglaskanten. Han är frustrerad över att laget ligger under med 0-4 mot de bittraste konkurrenterna så han har bara en tanke i huvudet. Självklart så är han ångerfull efteråt när han blir varse om skadans omfattning. Matt Cookes armbåge mot huvudet är precis lika jävla idiotisk för han går också enbart in för att skada sin motståndare.

Blir Matt Cooke avstängd är det ett stort hån mot Max Pacioretty, Montreal Canadiens och NHL-hockeyn. Jag vill gärna veta vad ni tycker i denna fråga. Är jag helt dum i huvudet som tycker så här så kommentera det gärna. Kommentera även om ni håller med mig.

I morgon recenserar jag senaste plattan med Bad Habit.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar