onsdag 30 mars 2011

Återbäring!!!

Till de som tycker jag gnäller kan jag säga att jag älskar mitt jobb och det är dagens sanning. Det som gör mig så konfunderad och därmed kanske även gnällig är att så fort företaget (COOP) gör något för att förbättra för våra kunder så blir det suckar och "det var minsann bättre förr" kommentarer. "Varför ska ni bara krångla till det" osv osv osv...........

Nu senast så är det medlemsåterbäringen som fått folk att sucka i lilla Sunnansjö. Och jag frågar mig bara hur i helvete kan man sucka och klaga på något som blir så mycket bättre än det varit tidigare. Jo, det är nämligen så att när frågan "Använda återbäring" eller "Spara återbäring" kommer upp i pin-paden så blir det bökigt. Det blir nämligen ett helt moment till då och när man dessutom måste trycka pil ner innan man trycker okej för att spara återbäringen så är det för vissa stor katastrof. Till er kan jag bara säga:

-Men skit i att dra kortet överhuvudtaget då.

Detta kanske låter helt sjukt för vissa att jag reagerar som jag gör och hade det bara gällt en person så hade jag inte sagt något, men när många tycker att det är så "besvärligt" så blir det i slutändan jobbigt. Sen att jag jobbar på en liten butik där alla känner alla gör inte saken bättre heller. Återbäringen är det bästa COOP någonsin infört och det är förbannat kul att se engagemanget hos de kunder som vet precis vad det handlar om, nämligen att desto mer man handlar desto mer får man i återbäring. Någon annan gång ska jag berätta lite för er om de kunder som ska köpa en trisslott med vinst. Det är också något fantastiskt roligt.

Viktig match i Växjö i kväll. Modo leder med 1-0 efter första.

I morgon Hagbergs torsdagsklassiker med Accept- Restless And Wild.

Vi säger så.

3 kommentarer:

  1. Jag handlar nästan jämt på Coop här i Byn och det där med att trycka hur jag vill ha det med återbäringen har jag bara fått göra någon enstaka gång? Jag har säkert begått ett kardinalfel...

    SvaraRadera
  2. Det kan vara så att du använt din återbäring. Då kommer nämligen det inte upp nån fråga förräns det är påfyllt igen och detta sker runt den 5-6 varje månad har vi förstått.

    SvaraRadera