tisdag 29 mars 2011

Dammsugning!!!

Skellefteå vinner tredje raka mot Luleå och nu ska det väl ändå vara klart med finalplatsen.........eller? Detta kommer troligtvis att gå till sju matcher och där kan precis vad som helst hända. Trevligt att Jimmie Ericsson fick avgöra kvällens match i öppen kasse. Har man en gång spelat i Leksand så har man nått långt i sin hockeykarriär.

Jag vet inte om det är nåt som jag bara tycker, men är det inte så att våra kära husdjur nästan alltid hittar på jävelskap när man har städat. I dag så åkte dammsugaren fram och eftersom den hängt med i några år så blir den het och lägger av med jämna mellanrum. När detta händer får man en paus på c:a 20 minuter som oftast spenderas i viloläge. För att återgå till kärnfrågan så blev jag klar med dammsugningen och Lisa blev klar med svabbning av golv. Vad händer då?? Jo naturligtvis så börjar vår kära hund att hulka och innan vi hunnit blinka så har hon spytt på golvet i hallen. Varför händer detta endast när man städat??

Tisdag betyder att jag ska berätta lite grann och recensera en platta som är släppt i år 2011. Alla dessa tisdagsfunderingar är vad jag tycker efter endast en lyssning och idag är turen kommen till det San Diego baserade bandet med Benedictum med sångerskan Veronica Freeman som frontfigur. Det första som slår mig när jag hör titelspåret och öppningsspåret "Dominion" är att denna sångerska har en väldigt säregen röst. Just titelspåret, "At The Gates" och "Seer" är en trevlig öppning på plattan som tyvärr faller lite grann på att den innehåller för många låtar (13 stycken). Hade "Grind It" och den totalt meningslösa instrumentallåten "Beautiful Pain" ratats så hade slutbetyget stannat på betydligt högre än de 5,38 som det nu blev.

Två av plattans låtar sticker ut redan vid första lyssningen och det är "Prodigal Son" och "Epsilon". Riktigt bra låtar detta. Att göra covers är nästan mer regel än undantag nu för tiden och att ge sig på Rush är svårt nog. Att då ge sig på "Overture/Temples Of Syrinx" borde vara detsamma som självmord. Så illa är det nu inte även om just denna tolkning är ett av plattans svagare spår. Som jag ser det så faller denna tolkning av Rush på att det inte är någon Neil Peart som spelar trummor. http://open.spotify.com/album/61X3FQCPHLkfhkjvowf8cZ

De 3 bästa låtarna:

3p Epsilon
2p Prodigal Son
1p Seer

Tidigare tisdagsrecensioner:
Bad Habit- Atmosphere 4,84

Vi säger så.

1 kommentar:

  1. Angående Benedictum så har du inte nämnt den klart sämsta låten på plattan. Bang är ju så totalt meningslös så det finns inte. För övrigt är Dominion klart sämst av deras hittills tre släppta plattor.

    SvaraRadera