fredag 18 mars 2011

Snö!

Jag kan inte i mitt liv förstå vad vi skulle med snön till som vräkt ner under natten/dagen här i södra Dalarna. Det är säkert någonting vår kära regering hittat på.

Hockeyn går vidare i vårt land trots att LAGET spelat färdigt. Djurgården är på väg att göra det nästan helt omöjliga eftersom man nu kvitterat matchserien mot Luleå till 3-3 i matcher. Man ska komma ihåg att Luleå ledde den serien med 3-0. Linköping och Skellefteå fortsätter vinna sina hemmamatcher så kvällens 4-2 seger för Linköping betyder 3-3 i matcher även där.

Borta i NHL fortsätter kräftgången för Edmonton Oilers och nu börjar det bli sådär otäckt mycket skador igen. Ryan Whitney, Sam Gagner, Ales Hemsky och Taylor Hall är borta för resten av säsongen. Skador just nu även på Theo Peckham, Taylor Chorney, Shawn Horcoff, Gilbert Brule och J-F Jacques.

Jag säger bara "SUCK".

Mitt musiklyssnande idag har varit av väldigt skiftande karaktär. En samlingsplatta med Erasure följdes av en 70-talsplatta med Björn Afzelius och nu på kvällskvisten avlyssnades "Permanent Waves" med Rush. Det börjar dra ihop sig nu till den 6 maj när Rush intar Globens scen. An evening with Rush där plattan "Moving Pictures" ska framföras i sin helhet kan mycket väl stå som årets höjdare när vi summerar 2011.

Sweden Rock har presenterat Hooters till festivalen i sommar och det är en helt okej bokning med tanke på att bandet är bra. Jag känner dock en viss skepsis över bokningen för jag tycker inte riktigt det passar in i festivalens berömda koncept. Eftersom det är fredag och det faktum att Hooters blivit bokade ska jag bjuda på lite fredagsmys i form av en riktig hångellåt med nämnda band http://open.spotify.com/track/4nwyxe0uBp5wOafT3OB6tS

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar