söndag 20 mars 2011

Dop!!!

Skellefteå och Luleå vidare till semifinal. Ett grattis till dessa klubbar är på sin plats.

Ni som läst denna blogg har förstått att hockey och musik ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Jag har även ett tredje intresse modell större och det är kyrkor. Jag och min mor kan sätta oss i bilen och åka 100 mil på en dag endast för att titta på kyrkor. Jag behöver väl knappast tala om att de kyrkor vi ser noga förs in i ett kollegieblock. Jag menar att nån jävla ordning ska det väl vara. En semester till Gotland för ett par år sen var rena himmelriket för mitt kyrkointresse.

Bara för att jag tänkte skriva lite om detta ämne idag så ringde jag min mor och frågade henne när jag döptes. Datumet var den 23 maj 1971 och kyrkan var Karbennings kyrka. Om ni någon gång ska ta er från Norberg till Sala så ligger kyrkan på vänster sida mellan Norberg och Västerfärnebo, men ni får sakta in så ni inte missar den.


Prästen hette för övrigt Salomon Mjörner och enligt uppgift var jag väldigt snäll och tålig till att börja med.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar