måndag 14 mars 2011

NYA TIDER!!!

Att blogga ska ju vara så populärt och då kan man fråga sig varför jag inte börjat med detta tidigare. Mina två största passioner här i livet är hårdrock och ishockey och här ska ni kunna ta del av mina funderingar kring just dessa ämnen. Naturligtvis så kommer livet i allmänhet att ventileras också med små vinklingar om diverse saker.

Leksands säsong tog slut i förrgår och den krassa verkligheten är att laget tillsammans med viss underprestation inte varit bättre än de slutliga tabellerna visar. Nu är det dags för Silly Season och tre kontrakt är klara. Erik Hanses (målvakt) och Alen Bibic (back) har förlängt med två år i Leksand. Det första nyförvärvet heter Joonas Rönnberg, en 28-årig back som närmast kommer från Oskarshamn. Det är klart att de finska backarna Kimmo Lotvonen och Antti Hulkkonen inte får nya kontrakt nästa säsong och det var väntat. Det roligaste är alla rykten som florerar och två namn som ryktas vara på väg till Leksand är Pelle Prestberg och Gabriel Karlsson. Att Leksand vill behålla Jesper Ollas är inte heller någon hemlighet. Fortsättning lär följa och varför inte följa det hela här.


Sitter just nu och lyssnar på White Lion och deras album "Big Game" från 1989. Det påminner mig om Sweden Rock Festival 2007 när jag min vana trogen är rätt så packad och ska se White Lion. Står under tre låtar och funderar på det faktum att bandet blivit jävligt tufft på senare tid. Det är då jag ser backdroppen för första gången och på den står det Kreator. Så det kan bli. Det finns massor av bra musik i allmänhet och hårdrock i synnerhet och detta torde vara ett bra ställe att dela med sig av sina synpunkter när det gäller musik. Nån liten skivrecension ska nog kunna petas in och en och annan lista kan det bjudas på också.

En rolig sak som hände på jobbet i dag var att det kom in en dam och hon var fly förbannad på Marco Tuokko i Mora. Han hade minsann hämnat Leksandsjuniorernas utveckling. Jag var naturligtvis tvungen att fråga vad hon menar med det och svaret är obetalbart:

- Han tacklade ju dom.

Ha ha ha ha ha ha, så enögd finns det nog ingen som är förutom vissa Skellefteåsupportrar.

Slut för idag.

1 kommentar:

  1. White Lion/Kreator storyn är bland det skönaste jag läst på länge.

    SvaraRadera