onsdag 16 mars 2011

Minusgrader!!!

Grattis AIK.

Det som händer vid Siljans södra strand just nu är att Tommy Salo har gett kontraktsförslag till Jens Bergenström, Stefan Gråhns och Filip Forsberg. "Foppa" har fått ett tvåårskontrakt att fundera på. Bergenström har fått två förslag på kontrakt och Gråhns måste lämna besked så snart han kan om han vill stanna i Leksand. Silly Season är rykternas tid och de hetaste när det gäller Leksand just nu är Pelle Prestberg, Gabriel Karlsson och Johan Ryno.

De som känner mig vet att jag är sjukt intresserad av musik och det är ingen underdrift att säga att jag gillar att skapa en och annan topplista. De som lärt känna mig via Sweden Rocks Message Board www.swedenrock.com vet att jag är rätt driven och att jag vill ha ordning på saker och ting :)

Om man reggar sig där kan man varje vecka vara med och påverka min hårdrockslista som såg dagens ljus i januari 1986. Där finns också något jag kallar för Johans Hårdrockstopp där jag varje vecka presenterar två låtar på listan som startar på plats 1333. På boarden är det också massor med omröstningar när det gäller bands bästa låtar och där går jag just nu igenom Rush katalog.

Därför så tänker jag strukturera upp även denna blogg med vissa teman på vissa dagar. I morgon tex är det dags för Hagbergs Hårdrocksklassiker där jag recenserar och skriver några rader om ett album som jag tycker är värt att kallas klassiker. Målet är att varje dag ha något litet tema som rör musik i allmänhet och hårdrock i synnerhet. Har ni förslag på vad jag kan ta upp så är ni välkomna att kommentera detta inlägg.

17 jävla minusgrader i morse när jag klev upp. Trots att solen skiner på dagarna så känns våren långt borta.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar