torsdag 17 mars 2011

Torsdagsklassiker!!!

Satt på kvällen och chattade på facebook med den alltid lika trevliga Magnus Nilsson från Skellefteå. Är det nåt vi kan så är det att föra vettiga diskussioner kring ishockey. Han är naturligtvis nöjd med att säsongen fortfarande i allra högsta grad lever för hans kära lag. Vi diskuterade Tomas Kollar lite grann med tanke på att han är tvingad att gå ner i lön om han ska kunna stanna i Leksand. Min tanke kring just detta är att låt Kollar dra vidare om han inte accepterar en lönesänkning. Krutet ska i stället läggas på att få nya kontrakt skrivna med Henric Andersén och David Åslin.

En spännande vår/sommar lär följa i alla fall.

Verkligheten verkar ha kommit i kapp Mora IK i alla fall.

Struktur är något jag föredrar så därför kommer denna blogg från och med idag behandla Hagbergs Torsdagsklassiker. En platta tas upp varje vecka i recensionsform där jag presenterar lite fakta om plattan samt naturligtvis berättar vad jag själv tycker.

Ozzy Osbourne- Bark At The Moon (1983)


Bark At The Moon
You're No Different
Now You See It (Now You Don't)
Rock'n Roll Rebel
Centre Of Eternity
So Tired
Slow Down
Waiting For Darkness
Spiders
One Up The B Side

Medlemmar:
Ozzy Osbourne (Sång)
Jake E Lee (Gitarr)
Bob Daisley (Bas)
Tommy Aldridge (Trummor)
Don Airey (Keyboard)

Producent: Max Norman

Jag kommer ihåg när jag videon till titelspåret att det var minsann en lurvig varelse som uppenbarade sig i TV-rutan. Titelspåret är en av de mest klassiska låtar som finns inom genren hårdrock och riffet är fortfarande 28 år efter release bland det absolut bästa som gjorts. Plattan i övrigt är rätt så ojämn där det varvas högklassig hårdrock som "Bark At The Moon" och "Centre Of Eternity" (som för övrigt hette "Forever" när vinylen släpptes) med några av Ozzys tråkigaste låtar. Jag tänker då främst på "Now You See It (Now You Don't)" och "Spiders". Betyget stannar på exakt 6,30 på en tiogradig skala.

Nästa vecka synar jag plattan "Fighting" med Thin Lizzy.

Vi säger så.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar