måndag 9 juli 2012

Terra-Nova!

Har spelat in den första och andra episoden av Steven Spielbergs nya serie Terra-Nova och efter att ha sett den första delen så är intrycket att det hela har potential. Jag hoppas verkligen inte att det spårar ur utan håller sig på denna nivå. "Lost" var oerhört bra till att börja med, men där blev det lite för mycket till slut. En annan TV-serie som jag ser fram emot är "Dallas" som haft premiär i Usa och det blev visst succé även denna gång. 6,9 miljoner amerikaner såg premiäravsnittet och det är årets bästa siffra för en seriepremiär. TV4 ska sända serien i Sverige och det ska bli spännande att se om J.R. Ewing fortfarande kan uppröra människor.

Jag fortsätter att lyssna på massor av musik och de senaste dagarna har jag plöjt igenom de tre studioalbumen med Evanescence och det är helt okej. Jag har även lyssnat på ytterligare en platta släppt i år och mina omdömen kring Autopsy och deras platta "All Tomorrow's Funerals" är lite mer sansade. För det första så är 22 låtar för mycket på en platta även om tre av dessa är så kallade "låtar" som klockar in på mindre än en minut. För det andra så ska inte band inom denna genre (dödsmetal) ha med instrumentala låtar på sina plattor. Med all respekt för musikerna och deras fans så räcker de inte till musikaliskt helt enkelt utan det blir mest.............ingenting av det hela.

Nu ska jag inte bara såga senaste plattan med Autopsy för det finns ljuspunkter också i form av låtar som "Broken People", "Mauled To Death" och "My Corpse Shall Rise". En tiospårsplatta med enbart låtar av den kalibern skulle mycket väl kunna sluta med att plattan skulle toppa en årsbästalista i mina öron. Nu falerar det i slutändan på grund av de två punkterna jag nämner ovan. Betyget stannar på blygsamma 3.90.
1. All Tomorrow's Funerals
2. Broken People
3. Mauled To Death
4. Maggot Holes
5. The Tomb Within
6. My Corpse Shall Rise
7. Seven Skulls
8. Human Genocide
9. Mutant Village
10. Horrific Obsession
11. Feast Of The Graveworm
12. Funereality
13. Fiend For Blood
14. Keeper Of Decay
15. Squeal Like A Pig
16. Ravenous Freaks
17. A Different Kind Of Mindfuck
18. Dead Hole
19. Retribution For The Dead
20. Destined To Fester
21. In The Grip Of Winter
22. Sign Of The Corpse

Om 13 dagar är det äntligen semester.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar