onsdag 11 juli 2012

NHL-onsdag!

Johan Hedberg är hemma i Leksand och bygger ishall. Den tredje isytan är tänkt för spontanidrott och platsen blir norra gaveln av LRF-hallen. Ni som inte fattar ett jota om vad jag skriver om så är Johan Hedberg hockeymålvakt och en levande legend i Leksand. LRF-hallen finns vägg i vägg med Tegera Arena där den bästa ishockeyn spelas i detta land.

Träningsmatchandet börjar om 25 dagar i Arvika då Färjestad står för motståndet.

NHL startar som vanligt i oktober om det nu inte blir lockout återigen. Jag tror inte att det blir det och det baserar jag enbart på att ligan har inte råd rent kommersiellt att hoppa över en halv eller hel säsong. Säsongen 2011-2012 visades det mer NHL i amerikansk TV än det gjort tidigare och sporten ishockey har fått ett rejält uppsving igen. Men samtidigt kanske det bara är önsketänkande från min sida för jag vill definitivt inte ha något speluppehåll.

Veckan har varit relativt lugn när det gäller nya klubbar för spelarna. Det som hänt är att Ruslan Fedotenko bytt New York Rangers mot Philadelphia Flyers. BJ Crombeen byter St Louis Blues mot Tampa bay Lightning och veteranen Jeff Halpern byter Washington Capitals mot New York Rangers. I övrigt så är det spelare som skrivit nya kontrakt med sina gamla klubbar med ett undantag. Det är Anders Lindbäck som skrivit tvåårskontrakt med sin nya klubb Tampa Bay. I övrigt så har följande spelare förlängt med sina klubbar:

David Perron (St Louis Blues) 4 år
Jeff Petry (Edmonton Oilers ) 2 år
Devan Dubnyk (Edmonton Oilers) 2 år
Mason Raymond (Vancouver Canucks) 2 år
Teddy Purcell (Tampa Bay Lightning) 3 år
Jamie Langenbrunner (St Louis Blues ) 1 år
Chris Neil (Ottawa Senators) 3 år

De hetaste fria agenterna som fortfarande inte bestämt sig om framtiden är Alexander Semin (Washington), Shane Doan (Phoenix) och Rick Nash (Columbus). Mitt tips är att Doan stannar i Phoenix och att Nash lämnar Columbus.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar