måndag 23 juli 2012

Semester!

Många i vårat land är väldigt väderberoende när det handlar om deras semester och tro mig jag förstår dessa personer fullt ut. Själv är det ledigheten som är det viktigaste och jag bryr mig inte så mycket om vädret faktiskt. Att få sova utan väckarklockor är guld värt och det är mina ögon kvalitetstid. Det har regnat en del idag, men jag och Nicke har trots det hunnit med att tvätta bilen. Tanken var att vi skulle åka till Kristinehamn i morgon på Nickelodeondagen. Nu blev det inte så utan ett besök hos tjejernas morfar i Vansbro är planerat i stället.

Jag brukar ge mig på att betygsätta det senaste inom hårdrocken och dagens platta är den sjätte från 2012 som synas av mig. Bandet heter Avatar och detta band blir oftast bespottat på diverse forum runt om. Senaste plattan heter "Black Waltz" och jag hade aldrig hört Avatar innan denna platta fick en lyssning. Att bandet blir bespottat kan jag till viss del förstå för det är inte musik som ger mig någon ahaupplevelse precis utan det känns mer som det slarvas en hel del. Det känns som bandet inte får ut sin fulla potential (om det nu finns någon). Dock så glimmar det till ibland i låtar som "In Napalm" och "Smells Like A Freakshow", men två låtar gör inget album så därför hamnar slutbetyget på 3.90.
1. Let Us Die
2. Torn Apart
3. Ready For The Ride
4. Napalm
5. Black Waltz
6. Blod
7. Let It Burn
8. One Touch
9. Paint Me Red
10. Smells Like A Freakshow
11. Use Your Tongue

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar