torsdag 5 juli 2012

Prisa Gud! Återbäringen är här!

Den 5:e i varje månad är en dag som man i förväg inte riktigt vet hur den ska utveckla sig om man är på jobbet. Den 5:e i varje månad är det nämligen den dag i månaden när COOP sätter in återbäringen på sina kunders kort. Det kommer gud förbjude upp ett nytt moment dessa dagar när kunden dragit sitt kort. Kunden får nämligen välja om den vill använda eller spara sin återbäring. Och med tanke på att den 5:e i varje månad så har all läskunnighet försvunnit och det blir ett mindre kaos på många COOP-butiker i vårt avlånga land.

Hur svårt ska det kunna vara egentligen att läsa vad som står i kortläsaren när man dragit sitt kort? När det sen är så att vissa personer blir förbannad på mig för att dom inte kan läsa innantill så blir jag dels oerhört fascinerad över människans dumhet, men jag blir förbannad också. Mitt jobb är inte att stjälpa mina kunder utan jag hjälper dom hela tiden och anledningen är skitenkel. Det är kunderna som betalar min lön och då är det förbannat synd att vissa kan bete sig hur som helst mot mig när det i grunden beror på att de själva har tappat all läskunnighet.

Nu kan det vara så att ni tycker jag är en jävla gnällspik som bara ska bita ihop, men jag har pysslat med detta i över 13 år nu så jag känner att jag i alla fall kan börja ställa kravet på mina kunder att dom ska börja läsa innantill. Det gamla talesättet säger att kunden alltid har rätt och det är högkvaliciferat skitsnack. Jag sträcker mig till att säga att kunden har alltid rätt......i sina egna tankar.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar