tisdag 3 juli 2012

Ny singel med Kiss!

Den 24 juli 1983 lånade jag ett kassettband av en kompis. På detta kassettband var "Kiss-Alive" inspelad och utan att överdriva så förändrades mitt liv från den dagen. Jag var 12 år och jag lyssnade på bandet om och om igen. Till slut hade jag lyssnat så mina öron nästan blödde och för evigt skulle jag förknippa detta band med "Firehouse", "Black Diamond" och "Rock And Roll All Nite". Det var så jävla bra och det är fortfarande ofattbart bra.

I går släppte Kiss sin nya singel "Hell Or Hallelujah" och jag som 2009 mer eller mindre gav upp hoppet i och med släppet av "Sonic Boom" är så förbannat glad att Kiss levererar igen 38 år efter det att debuten släpptes. Nya singeln växer för varje lyssning och jag ser fram emot oktober nu när plattan "Monster" släpps. Den som inte hört "Hell Or Hallelujah" kan lyssna här http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=s9bsasfyESs.

Jag har lyssnat på ytterligare en platta släppt i år 2012 och denna gång handlar det om tyska At Vance som i april släppte plattan "Facing Your Enemy". Det rockar rätt bra i öppningsspåret "Heaven Is Calling" och efterföljande "Facing Your Enemy". Som helhet en genomtrevlig platta som egentligen bara faller ur ramen i och med låten "March Of The Dwarf". Låten "Tokyo" är släppt på singel och den funkar helt okej som singel med tanke på dess refräng. 12 låtar innehåller plattan och det kan vara lite för mycket för mig och det är möjligt att intresset svalnat en aning när det är dags för plattans sista låt "Things I Never Needed". Betyget stannar dock på 5.50.
1. Heaven Is Calling
2. Facing Your Enemy
3. Eyes Of A Stranger
4. Fear No Evil
5. Live & Learn
6. Don't Dream
7. See Me Crying
8. Saviour
9. Tokyo
10. March Of The Dwarf
11. Fame And Fortune
12. Things I Never Needed

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar