fredag 13 juli 2012

Sex arbetsdagar kvar!

Semestern närmar sig och jag känner att jag behöver den. Jag har skrivit av mig en del här i bloggen på kunder som inte fattar något och annat som händer på jobbet. Den senaste episoden är lite småkul faktiskt och den inträffade under torsdagen. Upprinnelsen var förra lördagen när vi skulle fått åtta stycken NLT (Nya Ludvika Tidning) enligt följesedeln. Det vi fick var noll för chauffören hade helt sonika strukit över 8:an och i stället skrivit en nolla och sen att tidningarna skulle lämnas till abbonent (prenumeranter). Sånt här kan hända och har hänt tidigare, men inte med så många som åtta tidningar så i lördags började jag snoka lite grann och fick efter lite detektivarbete reda på att båda våra närmaste konkurrenter fått tidningen. Då blev det helt plötsligt inte okej längre så när vi i torsdags inte fick några Dagens Nyheter så var det dags att ta kontakt med tidningstjänst eller vad dom heter. Och det hela lät ungefär så här:

-Välkomna till tidningstjänst, detta är (och sen ett namn jag glömt).
-Hej. Mitt namn är Johan och jag ringer från COOP Nära i Sunnansjö och jag har två problem.
-Då börjar vi med ditt kundnummer.
-Jag rabblar upp siffrorna.
-Vad kan jag hjälpa dig med?
-Jo för det första så fick vi inga Dagens Nyheter idag.
-Du skulle fått sex stycken ser jag. Dessa krediterar jag.
-Tack.
-Vad var det mer för problem?
-Jo det var så här att i lördags så fick vi inga NLT och chauffören hade skrivit att samtliga åtta krediteras och lämnas till abbonent. Jag ringde då runt och fick höra att båda mina konkurrenter (ICA Grangärde och COOP Nära Nyhammar) hade fått tidningen och då är det inte okej längre.
-Nej det kan jag förstå.
-Precis och nu är det så att om det händer igen så går jag personligen runt i byn och vittjar postlådor och nyper NLT som jag sen säljer i butiken. Då får ni i stället ta denna diskussion med prenumeranterna och det antar jag att ni absolut inte vill.
-Nej det vill vi inte.
-Jag förstår det, men jag skojar inte för detta är helt enkelt inte okej någonstans längre.
-Jag förstår din frustration och jag skriver här med stora bokstäver att du är MISSNÖJD. Jag ska prata med er områdeschef så får han ta detta med sina chaufförer.
-Bra. Du kan dessutom hälsa att den som körde tidningarna i lördags kan få komma in och förklara för Johan på COOP Nära i Sunnansjö hur han/hon tänkte. Hade chauffören plockat tidningar från alla tre butikerna hade jag inte sagt något om det, men nu känner jag mig lite smått frustrerad.
-Jag förstår dig fast och fullt och jag ska detta vidare.
-Tack så mycket. Hej då.
-Hej då.

Fredagsleveransen var intakt och nu hoppas jag på bättring annars blir det att vittja postlådor.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar