torsdag 28 juli 2011

Torsdagsklassiker Del 17!

35 stycken är nu antalet som är med i den bästa av alla facebookgrupper. Gruppen heter "Vi som vill att jocke på konsum ger oss triss med vinst när vi ber om det". Den enda grupp man egentligen behöver vara med i. Sen att det är glest mellan vinsterna är en annan sak :).

Veckans klassiker släpptes den 17 augusti 1984 och var startskottet för all världens hem och skola föreningar att höja sina röster. Jag pratar naturligtvis om Blackie Lawless och hans band W.A.S.P. som var väldigt mycket image, men också väldigt mycket fantastisk musik. Jag minns det som i går när min mor sett bilder på bandet i diverse tidningar där man kastade rått kött på publiken, halshögg en halvnaken kvinna och sjöng om att man knullade som en best. Naturligtvis så fick jag inte lyssna på detta oerhört farliga band och naturligtvis så var jag då tvungen att lyssna på det farliga bandet. Och även om det skulle bli bättre så är debuten med W.A.S.P. en tidlös klassiker inom genren hårdrock där öppningsspåret "I Wanna Be Somebody" sätter takten för bandets fortsatta karriär. Som ung kille vrålade jag med i "L.O.V.E. Machine", "School Daze", "Hellion" och "On Your Knees". Den låt som dock för evigt etsade sig fast som en av de bästa ballader som gjorts är "Sleeping (In The Fire)" och jag minns än idag hur ett band som var så ondskefulla kunde göra något så smäktande vackert.

Som helhet så är denna platta oerhört jämn där egentligen ingen låt faller ur ramen även om "Tormentor" är lite småtråkig. Slutbetyget stannar på 7,60.

Tidigare Klassiker:
Ozzy Osbourne- Bark At The Moon (6,30)
Thin Lizzy- Fighting (5,40)
Accept- Restless And Wild (7,40)
Iron Maiden- Somewhere In Time (8,25)
Saxon- Power & The Glory (6,87)
Def Leppard- Pyromania (7,80)
Judas Priest- Killing Machine (6,90)
Rush- Moving Pictures (7,57)
Deep Purple- Burn (6,25)
Rainbow- Long Live Rock'n Roll (5,70)
Helloween- Walls Of Jericho (6,62)
Metallica- Master Of Puppets (8,50)
Slayer- Reign In Blood (6,00)
Megadeth- So Far, So Good, So What (6,25)
Anthrax- Among The Living (7,00)
Black Sabbath- Heaven And Hell (7,75)

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar