torsdag 7 juli 2011

Torsdagsklassiker Del 15!

Hockey och hårdrock är namnet på denna blogg där jag sitter inne med mina ytterst personliga funderingar kring saker och ting kring dessa ämnen. Mike Richards spelar kommande säsong i Los Angeles Kings och en av spelarna som Flyers fick i den dealen är Wayne Simmonds. Denne Simmonds har nu skrivit kontrakt med Philadelphia Flyers och det löper över två år.

Torsdagar viker jag åt att recensera hårdrocksklassiker och det är Big 4 som stått i fokus de senaste veckorna. Ullevi intogs i söndags av 56.000 hårdrockare som hade samlats för att se Anthrax, Megadeth, Slayer och Metallica. Det band som jag ännu inte recenserat är Anthrax och jag tyckte bandet gjorde en skitbra spelning i söndags. Nya låten " Fight' Em 'Til You Can't" var en riktig jävla käftsmäll som mycket väl kan ligga etta som årets låt när det är dags att summera 2011. Det som jag tänkte recensera är betydligt äldre och släpptes den 22 mars 1987. Plattan har namnet "Among The Living" och är tillsammans med "Spreading The Disease" det bästa detta New York baserade band släppt. Jag kommer ihåg att jag som relativt ung pojke satt och lyssnade på Rockbox med Per Fontander varje lördagkväll. Det var nämligen heligt och mycket spelades från denna platta. "I Am The Law" och "Caught In A Mosh" spelades och blev två av favoriterna. "Efilnikufesin (N.F.L.)" var första låten där bandet lekte med stavningar (Blir nice fuckin life baklänges) och i titelspåret besjöngs Stephen Kings bok Pestens Tid. Det bästa är dock när sångaren Joey Belladonna plockar på sig indianskruden och bandet formligen exploderar i låten "Indians" som är bland det absolut bästa som gjorts alla kategorier. Slutbetyget på "Among The Living" stannar på 7 och det betyder att både "Reign In Blood" (Slayer) och "So Far, So Good, So What" (Megadeth) blir slagna.

Tidigare Klassiker:
Ozzy Osbourne- Bark At The Moon (6,30)
Thin Lizzy- Fighting (5,40)
Accept- Restless And Wild (7,40)
Iron Maiden- Somewhere In Time (8,25)
Saxon- Power & The Glory (6,87)
Def Leppard- Pyromania (7,80)
Judas Priest- Killing Machine (6,90)
Rush- Moving Pictures (7,57)
Deep Purple- Burn (6,25)
Rainbow- Long Live Rock'n Roll (5,70)
Helloween- Walls Of Jericho (6,62)
Metallica- Master Of Puppets (8,50)
Slayer- Reign In Blood (6,00)
Megadeth- So Far, So Good, So What (6,25)

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar