onsdag 27 juli 2011

Grängesbergs Gatukök!

En vanlig dag på Ägovägen i Sunnansjö har det varit. Ledigt betydde att jag följde med barnen till sjön där dom badade. Jag badade inte eftersom jag troligtvis är världens största badkruka. Efter badet blev det en sväng till orten där jag växt upp, nämligen Grängesberg. Shell fick ett besök och troligtvis ska dom kika lite grann på min bil och se om inte en framvagnsinställning ska bota problemen som finns just nu. Därefter gick vi in på byns gatukök och åt lite mat. Det blev hamburgare och pommes frites till barnen och själv valde jag mos till min hamburgare. Bra mat.

Jobbet fick sig ett besök också trots att jag var ledig och kvällen har varit lugn förutom att jag var ute och sprang och minsann är det inte så att flåset börjar återvända till den Hagbergska kroppen. När man står i duschen efteråt så känns det jävligt bra och man känner sig verkligen nöjd med sig själv. Det gäller att ha karaktären även när hösten och vintern kommer.

På tal om vintern så är det dags för första träningsmatchen inför kommande säsong nästa lördag den 6 augusti. Färjestad ska mötas i Arvika och det ska bli skönt när det drar igång igen. Hockeyabstinensen börjar bli påtaglig nu.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar