tisdag 19 juli 2011

Sova i tält!

 Att sova i tält själva för första gången är alltid spännande. Mina töser sover i tält just nu ungefär sex meter från rummet där jag sitter. Precis som det var för en annan när man var liten så är allt jättespännande. Jag som varit hos en kompis i Grängesberg under kvällen kom hem och skulle säga godnatt. Då var det väldigt viktigt att dom fick en klocka, men jag sa att ni behöver inte ha någon klocka för ni ska ändå sova. Detta accepterades och nu när mörkret sänkt sig över bygden så sover dom.

Som brukligt så tänkte jag recensera en platta släppt 2011 och denna gång är turen kommen till bandet Danger Avenue och deras platta "Long Overdue". Som helhet så är plattan väldigt jämn och då är det synd att jämnheten i detta fall är en nackdel. Det är egentligen bara i låten "Trying To Catch The Sun" som det lyfter och då är det riktigt bra. I övrigt så står dom och stampar mycket på samma ställe känns det som. Tolv låtar är i mesta laget också. Betyget stannar på 4,25 och det placerar denna platta på sista plats av de plattor jag recenserat i år. Som vanligt så är detta tycke sett efter endast en genomlyssning och det är möjligt att det skulle kunna växa lite grann om jag nu ger detta en chans till.

Bästa Låtar:
3p Trying To Catch The Sun
2p West Coast Angel
1p Avenues And Boulevards

Tidigare Recensioner:
Bad Habit- Atmosphere (4,84)
Benedictum- Dominion (5,38)
Bloodbound- Unholy Cross (5,54)
Bullet- Highway Pirates (4,90)
Burzum- Fallen (5,28)
Amaranthe- S/T (5,25)
Cavalera Conspiracy- Blunt Force Trauma (6,00)
Agnostic Front- My Life My Way (4,69)
Avantasia- The Flying Opera (Live) (4,94)
Axenstar- Aftermath (5,80)
Children Of Bodom- Relentless Reckless Forever (5,11)
Arch Enemy- Khaos Legions (5,21)
Alestorm- Back Through Time (4,63)
Black'n Blue- Hell Yeah (4,76)
Anvil- Juggernaut Of Justice (5,66)
Crowbar- Sever The Wicked Hand (4,66)

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar