tisdag 26 juli 2011

Rhodos!

Vilket väder tisdagen den 26 juli har bjudit på. Satte mig i bilen klockan 13.00 när jag slutade jobbet och termometern i bilen visade 29 grader. Just i den stunden tänkte jag på min chef som i söndags åkte till Rhodos för att få lite värme. Rätt åt honom tänkte jag elak som jag är. Han behövde komma iväg för annars hade det blivit outhärdligt på jobbet :)

Glen Benton i Deicide tycker inte om gud och jag är inte speciellt förtjust i dödsmetall. Det är dock något med senaste plattan med detta band som tilltalar mig. Troligtvis beror det på att man faktiskt hör vad som sjungs och det finns till och med refränger som man kan kalla just refräng och inte bara en massa vrål. Jag kommer inte att springa benen av mig för att handla plattor med Deicide, men jag kommer definitivt att lyssna in mig på deras tidigare plattor också. Senaste plattan heter "To Hell With God" och som vanligt så har jag betygsatt låtarna efter endast en genomlyssning. Det manglas på under plattans tio spår och kronjuvelerna ligger först på plattan med titelspåret som öppningsspår. Positiv överraskning som belönas med betyget 4,60 och för att vara dödsmetall så är det betyget bra.

Bästa låtar:
3p Witness Of Death
2p To Hell With God
1p Save Your

Tidigare Recensioner:
Bad Habit- Atmosphere (4,84)
Benedictum- Dominion (5,38)
Bloodbound- Unholy Cross (5,54)
Bullet- Highway Pirates (4,90)
Burzum- Fallen (5,28)
Amaranthe- S/T (5,25)
Cavalera Conspiracy- Blunt Force Trauma (6,00)
Agnostic Front- My Life My Way (4,69)
Avantasia- The Flying Opera (Live) (4,94)
Axenstar- Aftermath (5,80)
Children Of Bodom- Relentless Reckless Forever (5,11)
Arch Enemy- Khaos Legions (5,21)
Alestorm- Back Through Time (4,63)
Black'n Blue- Hell Yeah (4,76)
Anvil- Juggernaut Of Justice (5,66)
Crowbar- Sever The Wicked Hand (4,66)
Danger Avenue- Long Overdue (4,25)

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar