måndag 25 juli 2011

Sönerna har lämnat Sunnansjö!

Det känns aningen tomt nu när två av barnen farit till sin mor. Den yngste av sönerna bor permanent hos sin mamma och den äldre ska vara där en vecka framöver ungefär. Den yngste har varit hos oss i närmare tre veckor nu och tyvärr har jag jobbat under denna period. Det kommer dock att bli bättre nästa år för då kommer Nicke när jag har semester. Semestern i år startar nästa söndag klockan 16.00. Då ska jag visa konsum rövhålet och gå hem i tre veckor.

Under min semester i år så spelas Clas Ohlson Cup i Leksand och ett tungt nyförvärv blev klart idag i och med att Mattias Timander (tidigare Modo) skrev kontrakt på 1+1 år. Tommy Salo har hyllats för detta "genidrag" och jag säger varken bu eller bä med tanke på att spelare modell äldre och Leksands IF alltid haft svårt att gå ihop (med vissa undantag). Samtidigt så ska det erkännas att rutinen som Mattias Timander kommer att tillföra kan vara livsviktig i mars 2012 när det börjar dra ihop sig till kvalserie. Det börjar verkligen längtas efter hockeysäsongen nu.

I morgon ska jag recensera senaste plattan med Deicide och det kan bli sådär om jag ska vara ärlig.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar