måndag 3 september 2012

Höstmarknad!

Att blogga är ett fenomen som kan vara nog så trevligt att pyssla med. Min tanke från början var att skriva något varje dag och det skulle handla om hårdrock och hockey. Nu har det inte riktigt blivit så utan en hel del kyrkor har slunkit med sen jag startade denna blogg. Jag har även blivit ordförande i Sunnansjös byalag så om ni vill kalla mig för borgmästare eller president så är det helt okej.

Nästa stora begivenhet som byalaget är med och arrangerar är höstmarknaden i Sunnansjö som går av stapeln nu på lördag den 8 september. Tillsammans med ett antal andra föreningar i byn så kommer det att arrangeras lite av varje som tex bytardag i skolans gymnastiksal, tipspromenad, ponnyridning, trekamp med mera. Eftersom det är marknad det handlar om så kommer det naturligtvis att finnas försäljare under dagen som kommer att sälja hantverk, bröd, godis, mat med mera. Sunnansjös butiker kommer också att ha öppet under dagen och själva marknaden kommer att pågå mellan 11:00-15:00.

Se där. Man kan göra reklam i sin egen blogg också om man vill.

Jag förstår att det finns människor där ute som är oroliga för hur det går med min bil och prognosen är inte god för i värsta fall kan det handla om kamremmen och då känns det nästan som jag forslar liket till närmaste gruvhål.

Nio dagar kvar.

LTJD!!!

Vi säger så.

1 kommentar: