tisdag 4 september 2012

Bilar detta djävulens påfund!

Om man vill beskåda min Renault Laguna så kan man bege sig till Mekonomens bilverkstad i Sunnansjö för där står den oftast och skäms. Inte nog med detta, men det finns ytterligare en Renault på Ägovägen 7 och den står i Ludvika nu och tror att den är stöddig för den vägrar nämligen starta. Det är väl en sabla tur att det finns utbildade bilmekaniker i detta land som på ett fint och värdigt sätt tar sig an våra största problembarn.

I Sveriges rikes lag står det att hästar har förkörsrätt i det här landet och jag undrar om det inte skulle bli billigare att köpa en häst och skeppa iväg båda biljävlarna så dom hamnar någonstans söder om Ekvatorn. Nu kanske det låter som jag är bitter, men o nej det är jag inte. Mitt senaste tillfälle då jag stod hästar nära var de fyra sommarveckorna i början av 90-talet när jag minsann skulle visa världen att det här med V75 var skitenkelt. Jag köpte travtidningar och kollade travprogrammen och var hur seriös som helst och det hela slutade med 0 rätt.........................FYRA VECKOR I RAD!!!!

Som tur är så börjar hockeyn nästa vecka och nu jävlar ska vi ta oss tillbaka till Elitserien.

Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar